18. 10. 2022

Zamestnanci vám musia dôverovať - 4 výhody budovania brand trustu na pracovisku

Dôvera firmy sa začína zvnútra. Predtým, ako začnete lákať zákazníkov vysokým brand trustom, musia vám najskôr dôverovať vaši zamestnanci. Keď sa darí, sú produktívnejší, šťastnejší a flexibilní. Na druhej strane, v nedôveryhodných firmách klesá výkonnosť, zvyšuje sa počet chýb a pravdepodobnosť vyhorenia.

Dôvera drží ľudí pohromade. A nikde nie je súdržnosť a tímový duch tak dôležitý ako v pracovnom tíme. Dlhoročné výskumy ukazujú, že dôvera zamestnancov v značku ovplyvňuje celú spoločnosť, od predajov až po nábor.

Aké sú najdôležitejšie dopady?

Budovanie brand trustu zvyšuje produktivitu

V prieskume z roku 2016 sa 55 % výkonných riaditeľov globálnych značiek sťažovalo, že nedostatok dôvery limituje obchodný rast. Nie je teda prekvapením, že zamestnanci dôveryhodných spoločností sú až o polovicu produktívnejší.

Keď sa odborníci zamýšľajú nad tým, prečo je to tak, často sa zhodujú na tom, že dôveryhodné organizácie dávajú svojim zamestnancom priestor. V jednom prieskume dalo 64 % ľudí prednosť väčšej flexibilite práce pred zvýšením platu o 10 %. Ľudia jednoducho potrebujú príležitosť vyjadriť sa.

Zamestnanci dôveryhodných značiek sú zároveň o 74 % menej vystresovaní, majú o 106 % viac energie a sú o 13 % menej chorí. Aj tieto faktory pravdepodobne zohrávajú svoju úlohu.

Dôvera umožňuje spoluprácu…

…a to je jedna z najspoľahlivejších ciest k úspechu. Výskumy dnes a denne dokazujú, že tímová práca prináša lepšie výsledky ako súťaženie. Konkurenčné prostredie výrazne znižuje inovačnú výkonnosť. Zamestnanci majú menej nápadov a práca sa rýchlo stáva nudnou rutinou.

Dôvera v seba a svoju značku uľahčuje prácu v tíme, ktorý pomaly, ale isto vedie spoločnosť k vytýčeným cieľom.

Budovanie brand trustu zvyšuje kreativitu a inovácie

Zamestnanci značky s vysokým brand trustem sa neboja skúšať nové veci. Vedia, že spoločnosť poskytuje stabilné prostredie, v ktorom môžu bezpečne posúvať hranice. Táto skutočnosť výrazne zvyšuje inovácie a kreativitu.

Podľa niektorých odborníkov však nedostatkom nápadov trpí len 4 % podnikov. Drvivá väčšina zlyhá, pretože ich neimplementuje.

Dobré nápady sú len malou súčasťou skutočnej zmeny. Musíte ich vedieť starostlivo vybrať, aplikovať, nadchnúť tím pre ich realizáciu a nakoniec efektívne komunikovať výsledky. Našťastie zamestnanci s dôverou vyniknú aj v týchto ohľadoch.

Dôvera umožňuje efektívne riešenie konfliktov

Pracovisko sa nezaobíde bez konfliktov. Podnikanie potrebuje zdravú diskusiu a polemiku, aby mohlo rásť.

Aby boli ľudia ochotní prehovoriť a riskovať prípadný stred záujmov, musia veriť, že kvôli tomu neprídu o prácu. Len v stabilnom prostredí sa neboja povedať, čo si myslia, a stoja si za tým. Aj preto zamestnanci dôveryhodných značiek viac argumentujú a sú viac počuť.

Spoločnosť vďaka tomu objavuje nové perspektívy. Uvedomuje si, čo robí zle, študuje problémy do väčšej hĺbky. Všetky tieto procesy umožňujú optimalizovať svoju organizáciu a výkonnosť. Lepšie rozdeľuje zdroje, zvyšuje obrat a dokáže lepšie odmeňovať svojich zamestnancov.

Z celého procesu sa tak rýchlo stane efektívny kolobeh úspechu.


Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram