Dôvera firmy sa začína zvnútra. Predtým, ako začnete lákať zákazníkov vysokým brand trustom, musia vám najskôr dôverovať vaši zamestnanci. Keď sa darí, sú produktívnejší, šťastnejší a flexibilní. Na druhej strane, v nedôveryhodných firmách klesá výkonnosť, zvyšuje sa počet chýb a pravdepodobnosť vyhorenia.
Dôvera drží ľudí pohromade. A nikde nie je súdržnosť a tímový duch tak dôležitý ako v pracovnom tíme. Dlhoročné výskumy ukazujú, že dôvera zamestnancov v značku ovplyvňuje celú spoločnosť, od predajov až po nábor.
Aké sú najdôležitejšie dopady?
V prieskume z roku 2016 sa 55 % výkonných riaditeľov globálnych značiek sťažovalo, že nedostatok dôvery limituje obchodný rast. Nie je teda prekvapením, že zamestnanci dôveryhodných spoločností sú až o polovicu produktívnejší.
Keď sa odborníci zamýšľajú nad tým, prečo je to tak, často sa zhodujú na tom, že dôveryhodné organizácie dávajú svojim zamestnancom priestor. V jednom prieskume dalo 64 % ľudí prednosť väčšej flexibilite práce pred zvýšením platu o 10 %. Ľudia jednoducho potrebujú príležitosť vyjadriť sa.
Zamestnanci dôveryhodných značiek sú zároveň o 74 % menej vystresovaní, majú o 106 % viac energie a sú o 13 % menej chorí. Aj tieto faktory pravdepodobne zohrávajú svoju úlohu.
…a to je jedna z najspoľahlivejších ciest k úspechu. Výskumy dnes a denne dokazujú, že tímová práca prináša lepšie výsledky ako súťaženie. Konkurenčné prostredie výrazne znižuje inovačnú výkonnosť. Zamestnanci majú menej nápadov a práca sa rýchlo stáva nudnou rutinou.
Dôvera v seba a svoju značku uľahčuje prácu v tíme, ktorý pomaly, ale isto vedie spoločnosť k vytýčeným cieľom.
Zamestnanci značky s vysokým brand trustem sa neboja skúšať nové veci. Vedia, že spoločnosť poskytuje stabilné prostredie, v ktorom môžu bezpečne posúvať hranice. Táto skutočnosť výrazne zvyšuje inovácie a kreativitu.
Podľa niektorých odborníkov však nedostatkom nápadov trpí len 4 % podnikov. Drvivá väčšina zlyhá, pretože ich neimplementuje.
Dobré nápady sú len malou súčasťou skutočnej zmeny. Musíte ich vedieť starostlivo vybrať, aplikovať, nadchnúť tím pre ich realizáciu a nakoniec efektívne komunikovať výsledky. Našťastie zamestnanci s dôverou vyniknú aj v týchto ohľadoch.
Pracovisko sa nezaobíde bez konfliktov. Podnikanie potrebuje zdravú diskusiu a polemiku, aby mohlo rásť.
Aby boli ľudia ochotní prehovoriť a riskovať prípadný stred záujmov, musia veriť, že kvôli tomu neprídu o prácu. Len v stabilnom prostredí sa neboja povedať, čo si myslia, a stoja si za tým. Aj preto zamestnanci dôveryhodných značiek viac argumentujú a sú viac počuť.
Spoločnosť vďaka tomu objavuje nové perspektívy. Uvedomuje si, čo robí zle, študuje problémy do väčšej hĺbky. Všetky tieto procesy umožňujú optimalizovať svoju organizáciu a výkonnosť. Lepšie rozdeľuje zdroje, zvyšuje obrat a dokáže lepšie odmeňovať svojich zamestnancov.
Z celého procesu sa tak rýchlo stane efektívny kolobeh úspechu.