9. 2. 2023

Vrátenie tovaru zákazníkmi stojí spoločnosti miliardy, zastavte to pomocou kvalitných recenzií

V čase hospodárskej krízy musí spoločnosť úspešne realizovať maximum predajov bez nadbytočných nákladov, aby dosiahla maximálny možný zisk. Vrátenie tovaru u je v tomto ohľade nočnou morou. V priemere až tretina ľudí posiela tovar späť, čo často spôsobuje značke väčšie straty, ako keby si tovar vôbec nekúpili. Čo s tým? Pomôcť vám môžu kvalitné recenzie.

Vracanie výrobkov nie je pre firmy dobré, a to nielen počas krízy

Značku to totižto poškodí, nech sa na to pozeráte z ktorejkoľvek strany:

  • Za posledný rok to spoločnosti stálo 761 miliárd dolárov. V priemere to ovplyvnilo až 17 % transakcií. 
  • Okrem toho, ak sa výrobok vráti zničený alebo už nepoužiteľný, stratí spoločnosť investované náklady.
  • A keď zákazníci zažijú niekoľko reklamácií v rade, 42 % z nich pravdepodobne znovu nenakúpi a až 72 % z nich zanechá negatívnu recenziu1

Najčastejšie sa vracajú topánky a oblečenie. 

Ide až o 33 % prípadov2. Nasleduje spotrebná elektronika (8 % prípadov) a posledná je kategória zdravie a krása (5 %).

Niektoré značky už prestali ponúkať bezplatné vrátenie tovaru, ale ani to nepomáha

Pre väčšinu ľudí je totiž hlavným faktorom pri rozhodovaní o kúpe, u 79 % z nich ho prekoná len poštovné zdarma. Okrem toho mnohí zákazníci obľubujú aj takzvaný „bracketing“3, keď si kúpia jeden výrobok vo viacerých farbách/veľkostiach a potom nasleduje vrátenie všetkých kusov, ktoré im nesedia. Hoci je to pre predajcov nepríjemné, pre kupujúcich je to opäť veľmi dôležité, pretože to predstavuje jednoduchosť online nakupovania.

V drvivej väčšine prípadov sa vráteniu môžete vyhnúť, ale ako?

73 % reklamácií spôsobilo niečo, čo značka mohla ovplyvniť4. Podľa nedávneho prieskumu5 ľudia najčastejšie vracajú výrobky, pretože:

  • Sú poškodené, nekvalitné alebo nefungujú (až v 80 % prípadov)
  • Neodpovedajú popisu na webovej stránke (64 % prípadov)
  • Kupujúcemu sa produkt jednoducho nepáči, keď ho vidí naživo/vyskúša si ho (37 % prípadov)

Všetky tieto problémy je možné vyriešiť pomocou kvalitného rieview marketingu

  • Poškodené, nefunkčné a nekvalitné výrobky predstavujú problémy vo výrobnom procese. Z nadmernej miery vrátenia je však ťažké vyvodiť, čo presne ľuďom na výrobku vadí. Jediný spôsob, ako získať túto neoceniteľnú spätnú väzbu, sú recenzie, v ktorých vám ľudia vždy povedia, čo musíte zlepšiť a čo by ste mali nechať nezmenené.
  • Ak sa produkty vracajú, pretože nevyzerajú ako v skutočnosti, môžu za to popisy produktov a infografiky. Zákazník jednoducho nenašiel to, čo potreboval, a následne bol sklamaný. Aj tomuto problému sa dá predísť dôkladnou analýzou recenzií. Aké vlastnosti produktu si ľudia všímajú? O čom píšu najčastejšie? A aký jazyk používajú? Zistite to a potom im presne tieto informácie oznámte v predajných argumentoch.
  • Recenzie často dopĺňa takzvaný ouser generated content, najmä fotografie a videá. Tie sú pre kupujúcich neoceniteľné, pretože ukazujú produkty v reálnom prostredí. Vďaka tomu si môžu ľahko overiť, ako výrobok skutočne vyzerá, a predísť tomu, aby sa im po nákupe prestal páčiť.
  • Vplyv recenzií na mieru návratnosti tovaru potvrdzujú empirické štúdie. Podľa prieskumov čítanie recenzií znižuje pravdepodobnosť vrátenia výrobku u 70 % kupujúcich6.

Referencie

  1. INCISIV. (n.d.). 2021 State of the Industry Report: Retail Returns
  1. Burns, C. (2022, December 23). Top 7 Customer Returns Reasons in 2023 & How to Avoid Them. Chargebacks911. 
  1. Burns, C. (2022, December 23). Top 7 Customer Returns Reasons in 2023 & How to Avoid Them. Chargebacks911. 
  1. INCISIV. (n.d.). 2021 State of the Industry Report: Retail Returns
  1. Burns, C. (2022, December 23). Top 7 Customer Returns Reasons in 2023 & How to Avoid Them. Chargebacks911 
  1. Team, P. (2022i, November 22). How Reviews Minimize Returns. PowerReviews.  

Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Newsletter formulár (SK)

Kategórie

Najnovšie články

Sledujte náš Linkedin

Testuj.to

Sledujte náš Facebook

Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram