6. 12. 2022

Veľké porovnanie: vplyv objemu recenzií na konverziu naprieč segmentmi

Recenzie fungujú bez ohľadu na odvetvie, ale v niektorých kategóriách môžu zažiariť mimoriadne jasne. Pozrime sa, ako sa líši sila recenzií v jednotlivých segmentoch, v ktorých majú recenzie najväčší zmysel.

Elektronika a počítače

Pre 95 % spotrebiteľov sú recenzie nevyhnutné pri nákupe aj celkom bežnej elektroniky:

  • Keď zákazník navštívi produktovú stránku s 1 až 10 recenziami, konverzie sa zvýšia o 70,5 %.
  • 31-50 recenzií konverziu posilníte o 224,7 %.

81 % spotrebiteľom pri nákupe počítača významne pomáhajú recenzie:

  • Keď zákazník navštívi stránku produktu v kategórii počítače a softvér s 1-10 recenziami, konverzie sa zvýšia o 115,2 % v porovnaní so stránkou produktu s 0 recenziami.
  • 11 až 30 recenzií zvýši konverzie o 255,4 %.
  • 31 až 50 recenzií konverzie zvýši o 314,6 %.
  • 51 až 100 recenzií nakopne konverzie o neuveriteľných 378,0 %.

Zdravie a krása

V tejto kategórii si recenzie pochvaľuje 83 % spotrebiteľov a na ich množstve tu veľmi záleží:

  • Keď nakupujúci navštívia produktovú stránku Zdravie a krása s 1-10 recenziami, konverzie vzrastú o 22,1 %.
  • Keď však zákazník navštívi stránku produktu s viac ako 101 recenziami, konverzie sa zvýšia o závratných 275,7 %.

Oblečenie a príslušenstvo

75 % spotrebiteľov považuje recenzie za užitočné pri nákupe oblečenia a 68 % pri nákupe obuvi.

  • Keď zákazník nájde tovar v kategórii Oblečenie a doplnky s 1-10 recenziami, konverzie sa zvýšia o 33,6 %.
  • 11-30 recenzií zvyšuje konverzie o 67,6 %.
  • 31-50 recenzií zvyšuje konverzie o 98,6 %.
  • 51-100 recenzií zvyšuje konverzie o 107,5 %.
  • Viac ako 101 recenzií zvyšuje konverzie o 162,8 %.

Potraviny a spotrebný balený tovar (FMCG)

Keď zákazník FMCG navštívi stránku produktu s 1-10 recenziami, jeho konverzný pomer sa takmer zdvojnásobí (konkrétne sa zvýši o 194,5 %).

  • 11 až 30 recenzií konverziu zvyšuje o 286,2 %.
  • 31 až 50 recenzií zvyšuje konverziu o 474,4 %.
  • Konverzia 51 až 100 recenzií sa zvyšuje o 579,5 %.

A to najlepšie: kupujúci, ktorý navštívi stránku produktu so 101 alebo viac recenziami, zaznamená brutálny nárast konverzie o 686,2 %.

Napriek pomalšiemu využívaniu vidíme podobný vzorec vplyvu hodnotení aj v kategórii Potraviny a nápoje.

  • Pri 11 až 30 recenziách je nárast konverzie zákazníkov 74,4 %.
  • 31 až 50 recenzií zvyšuje konverzie o 160,3 %.
  • 51 až 100 recenzií zvyšuje konverzie o 211,0 %.
  • 101 alebo viac recenzií zvyšuje konverzie o senzačných 270,3 %.

Dom a záhrada

67 % kupujúcich hľadá recenzie aj v tejto kategórii.

V prípade záhradných produktov dosahuje účinok vrchol pri 30 recenziách a zvyšuje konverzie až o 211,6 %. Potom už rastie len veľmi pomaly.

V kategórii nábytku však hodnotenia robia zázraky. Rast účinku je tu doslova exponenciálny:

  • 11 až 30 recenzií zvyšuje konverzie o 346 %.
  • 31 až 50 recenzií zvyšuje konverzie o 564 %.
  • 51 až 100 recenzií zvyšuje konverzie o 838 %.

A s viac ako 101 recenziami sa konverzie zvyšujú o 1 326 %!

Záver

Čo si vziať z dnešnej spleti čísel? Na recenziách záleží, a to veľmi.

Aj keď vo svojej firme starostlivo obrátite každý investovaný cent, s review marketingom idete takmer na istotu. Návratnosť je totižto veľmi jasná a nie je vôbec ťažké ju jednoznačne vyhodnotiť.

Dramaticky pozitívny efekt recenzií na konverzie bol navyše zrejmý vo všetkých analyzovaných kategóriách. Preto sa vôbec nebojíme nazvať ich univerzálnou pravdou e-obchodu.


Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Newsletter formulár (SK)

Kategórie

Najnovšie články

Sledujte náš Linkedin

Testuj.to

Sledujte náš Facebook

Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram