6. 12. 2022

Veľké porovnanie: vplyv objemu recenzií na konverziu naprieč segmentmi

Recenzie fungujú bez ohľadu na odvetvie, ale v niektorých kategóriách môžu zažiariť mimoriadne jasne. Pozrime sa, ako sa líši sila recenzií v jednotlivých segmentoch, v ktorých majú recenzie najväčší zmysel.

Elektronika a počítače

Pre 95 % spotrebiteľov sú recenzie nevyhnutné pri nákupe aj celkom bežnej elektroniky:

  • Keď zákazník navštívi produktovú stránku s 1 až 10 recenziami, konverzie sa zvýšia o 70,5 %.
  • 31-50 recenzií konverziu posilníte o 224,7 %.

81 % spotrebiteľom pri nákupe počítača významne pomáhajú recenzie:

  • Keď zákazník navštívi stránku produktu v kategórii počítače a softvér s 1-10 recenziami, konverzie sa zvýšia o 115,2 % v porovnaní so stránkou produktu s 0 recenziami.
  • 11 až 30 recenzií zvýši konverzie o 255,4 %.
  • 31 až 50 recenzií konverzie zvýši o 314,6 %.
  • 51 až 100 recenzií nakopne konverzie o neuveriteľných 378,0 %.

Zdravie a krása

V tejto kategórii si recenzie pochvaľuje 83 % spotrebiteľov a na ich množstve tu veľmi záleží:

  • Keď nakupujúci navštívia produktovú stránku Zdravie a krása s 1-10 recenziami, konverzie vzrastú o 22,1 %.
  • Keď však zákazník navštívi stránku produktu s viac ako 101 recenziami, konverzie sa zvýšia o závratných 275,7 %.

Oblečenie a príslušenstvo

75 % spotrebiteľov považuje recenzie za užitočné pri nákupe oblečenia a 68 % pri nákupe obuvi.

  • Keď zákazník nájde tovar v kategórii Oblečenie a doplnky s 1-10 recenziami, konverzie sa zvýšia o 33,6 %.
  • 11-30 recenzií zvyšuje konverzie o 67,6 %.
  • 31-50 recenzií zvyšuje konverzie o 98,6 %.
  • 51-100 recenzií zvyšuje konverzie o 107,5 %.
  • Viac ako 101 recenzií zvyšuje konverzie o 162,8 %.

Potraviny a spotrebný balený tovar (FMCG)

Keď zákazník FMCG navštívi stránku produktu s 1-10 recenziami, jeho konverzný pomer sa takmer zdvojnásobí (konkrétne sa zvýši o 194,5 %).

  • 11 až 30 recenzií konverziu zvyšuje o 286,2 %.
  • 31 až 50 recenzií zvyšuje konverziu o 474,4 %.
  • Konverzia 51 až 100 recenzií sa zvyšuje o 579,5 %.

A to najlepšie: kupujúci, ktorý navštívi stránku produktu so 101 alebo viac recenziami, zaznamená brutálny nárast konverzie o 686,2 %.

Napriek pomalšiemu využívaniu vidíme podobný vzorec vplyvu hodnotení aj v kategórii Potraviny a nápoje.

  • Pri 11 až 30 recenziách je nárast konverzie zákazníkov 74,4 %.
  • 31 až 50 recenzií zvyšuje konverzie o 160,3 %.
  • 51 až 100 recenzií zvyšuje konverzie o 211,0 %.
  • 101 alebo viac recenzií zvyšuje konverzie o senzačných 270,3 %.

Dom a záhrada

67 % kupujúcich hľadá recenzie aj v tejto kategórii.

V prípade záhradných produktov dosahuje účinok vrchol pri 30 recenziách a zvyšuje konverzie až o 211,6 %. Potom už rastie len veľmi pomaly.

V kategórii nábytku však hodnotenia robia zázraky. Rast účinku je tu doslova exponenciálny:

  • 11 až 30 recenzií zvyšuje konverzie o 346 %.
  • 31 až 50 recenzií zvyšuje konverzie o 564 %.
  • 51 až 100 recenzií zvyšuje konverzie o 838 %.

A s viac ako 101 recenziami sa konverzie zvyšujú o 1 326 %!

Záver

Čo si vziať z dnešnej spleti čísel? Na recenziách záleží, a to veľmi.

Aj keď vo svojej firme starostlivo obrátite každý investovaný cent, s review marketingom idete takmer na istotu. Návratnosť je totižto veľmi jasná a nie je vôbec ťažké ju jednoznačne vyhodnotiť.

Dramaticky pozitívny efekt recenzií na konverzie bol navyše zrejmý vo všetkých analyzovaných kategóriách. Preto sa vôbec nebojíme nazvať ich univerzálnou pravdou e-obchodu.


Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram