Recenzie fungujú bez ohľadu na odvetvie, ale v niektorých kategóriách môžu zažiariť mimoriadne jasne. Pozrime sa, ako sa líši sila recenzií v jednotlivých segmentoch, v ktorých majú recenzie najväčší zmysel.
Pre 95 % spotrebiteľov sú recenzie nevyhnutné pri nákupe aj celkom bežnej elektroniky:
81 % spotrebiteľom pri nákupe počítača významne pomáhajú recenzie:
V tejto kategórii si recenzie pochvaľuje 83 % spotrebiteľov a na ich množstve tu veľmi záleží:
75 % spotrebiteľov považuje recenzie za užitočné pri nákupe oblečenia a 68 % pri nákupe obuvi.
Keď zákazník FMCG navštívi stránku produktu s 1-10 recenziami, jeho konverzný pomer sa takmer zdvojnásobí (konkrétne sa zvýši o 194,5 %).
A to najlepšie: kupujúci, ktorý navštívi stránku produktu so 101 alebo viac recenziami, zaznamená brutálny nárast konverzie o 686,2 %.
Napriek pomalšiemu využívaniu vidíme podobný vzorec vplyvu hodnotení aj v kategórii Potraviny a nápoje.
67 % kupujúcich hľadá recenzie aj v tejto kategórii.
V prípade záhradných produktov dosahuje účinok vrchol pri 30 recenziách a zvyšuje konverzie až o 211,6 %. Potom už rastie len veľmi pomaly.
V kategórii nábytku však hodnotenia robia zázraky. Rast účinku je tu doslova exponenciálny:
A s viac ako 101 recenziami sa konverzie zvyšujú o 1 326 %!
Čo si vziať z dnešnej spleti čísel? Na recenziách záleží, a to veľmi.
Aj keď vo svojej firme starostlivo obrátite každý investovaný cent, s review marketingom idete takmer na istotu. Návratnosť je totižto veľmi jasná a nie je vôbec ťažké ju jednoznačne vyhodnotiť.
Dramaticky pozitívny efekt recenzií na konverzie bol navyše zrejmý vo všetkých analyzovaných kategóriách. Preto sa vôbec nebojíme nazvať ich univerzálnou pravdou e-obchodu.