Budúcnosť e-commerce je založená len na troch písmenkách - UGC.
Kde sa tento pojem vzal, čo presne znamená a ako môžete vďaka nemu strhnúť na seba lavínu zákazníkov?
Všetko zodpovieme. Ale po poriadku.
UGC je termín často používaný v obsahovom marketingu. Je to skratka pre User Generated Content, čo sa dá voľne preložiť ako používateľom vytváraný obsah. A to je presne jeho význam.
Dnešné spoločnosti prestávajú byť egocentrické, upriamujú svoj pohľad a pozornosť na svojich zákazníkov, zamestnancov a zarytých milovníkov značky a prenechávajú bremeno tvorby marketingového obsahu na tieto skupiny.
To znie trochu ako riskantný spôsob tvorby obsahu. Dať zákazníkom voľnosť a len sledovať, ako sa hrajú s vašou komunikačnou stratégiou. Prečo by to spoločnosti robili?
Ľudia to jednoducho milujú. Obsah vytvorený samotnými spotrebiteľmi je autentický, pravdivý a úprimnosť zákazníkov zapôsobí oveľa viac ako vyleštená samochvála. Čoraz viac značiek začína objavovať výhody UGC a zapája ho na svojich sociálnych sieťach, webových stránkach, reklamných kampaniach alebo v e-mailingu.
Silu obsahu vytvoreného samotnými spotrebiteľmi potvrdzujú aj samotné prípadové štúdie:
Svojich zákazníkov a fanúšikov motivujte do tvorby obsahu, napríklad možnosťou vyhrať v súťaži o najlepšiu fotografiu s vaším produktom. Záplava fotografií vás určite neminie.
Vyššie uvedená štatistika dokazuje, že UGC pre zákazníkov predstavuje oporu pri nakupovaní. To platí najmä pre online recenzie a spätnú väzbu od zákazníkov, ktorí sú ochotní podeliť sa o svoje skúsenosti. Spoločnosti, ktoré využili UGC vo svojich reklamných kampaniach, docielili až 4krát vyššie CTR (miera prekliku).
Implementácia UGC kampane na sociálnej sieti je skvelý spôsob, ako posilniť vzťahy so zákazníkmi a vylepšiť ukazovatele, ako je počet lajkov alebo komentárov.
25 % výsledkov vyhľadávania u 20 najväčších svetových značiek tvoria odkazy na UGC.
Nevhodnému a negatívnemu obsahu sa v prípade UGC jednoducho nedá vyhnúť. Nevhodné príspevky je dobré triediť a prípadne ich vymazávať. Na druhú stranu, nenechajte sa zlákať a pokúste sa zatnúť a neodstraňovať negatívne hodnotenia vašej služby. Ak negatívna spätná väzba nepreváži nad pozitívnou, stále zvyšuje autenticitu vášho obsahu.
Ak na sociálnych sieťach vyhlásite súťaž o najlepšiu fotografiu s vaším produktom a v komentároch sa začnú hromadiť použiteľné snímky, nezabudnite, že fotografie nesmiete použiť bez výslovného súhlasu autorov. UGC si vyžaduje úpravu zmluvných podmienok.
Konkurencia v e-commerce prostredí je tvrdšia ako kedykoľvek predtým. Podniky musia dôkladne zvážiť každý krok, pretože prešľapy sa nevyplácajú. A keďže e-commerce je rýchlo sa vyvíjajúci svet, je potrebné experimentovať a skúšať nové veci, aby spoločnosti získali náskok pred konkurenciou.
Jedným z efektívnych spôsobov, ako dosiahnuť konkurenčnú výhodu, je UGC uvedená v tomto článku. Napríklad vo forme objektívnych recenzií od testerov. Hodnotenia vašich produktov totiž môžete získať cielene a bez porušovania morálnych pravidiel. Objavte svet produktových recenzií s Testuj.to.