18. 5. 2021

UGC: zoznámte sa s budúcnosťou e-commerce

Budúcnosť e-commerce je založená len na troch písmenkách - UGC.

Kde sa tento pojem vzal, čo presne znamená a ako môžete vďaka nemu strhnúť na seba lavínu zákazníkov?

Všetko zodpovieme. Ale po poriadku.

Čo je UGC?

UGC je termín často používaný v obsahovom marketingu. Je to skratka pre User Generated Content, čo sa dá voľne preložiť ako používateľom vytváraný obsah. A to je presne jeho význam.

Dnešné spoločnosti prestávajú byť egocentrické, upriamujú svoj pohľad a pozornosť na svojich zákazníkov, zamestnancov a zarytých milovníkov značky a prenechávajú bremeno tvorby marketingového obsahu na tieto skupiny.

To znie trochu ako riskantný spôsob tvorby obsahu. Dať zákazníkom voľnosť a len sledovať, ako sa hrajú s vašou komunikačnou stratégiou. Prečo by to spoločnosti robili?

Ľudia to jednoducho milujú. Obsah vytvorený samotnými spotrebiteľmi je autentický, pravdivý a úprimnosť zákazníkov zapôsobí oveľa viac ako vyleštená samochvála. Čoraz viac značiek začína objavovať výhody UGC a zapája ho na svojich sociálnych sieťach, webových stránkach, reklamných kampaniach alebo v e-mailingu.

Silu obsahu vytvoreného samotnými spotrebiteľmi potvrdzujú aj samotné prípadové štúdie:

Výhody UGC

  • Pomerne nenáročný nástroj po finančnej stránke

Svojich zákazníkov a fanúšikov motivujte do tvorby obsahu, napríklad možnosťou vyhrať v súťaži o najlepšiu fotografiu s vaším produktom. Záplava fotografií vás určite neminie.

  • Zvyšuje dôveryhodnosť značky a priťahuje konverzie

Vyššie uvedená štatistika dokazuje, že UGC pre zákazníkov predstavuje oporu pri nakupovaní. To platí najmä pre online recenzie a spätnú väzbu od zákazníkov, ktorí sú ochotní podeliť sa o svoje skúsenosti. Spoločnosti, ktoré využili UGC vo svojich reklamných kampaniach, docielili až 4krát vyššie CTR (miera prekliku).

  • Podporuje dosah a rast obsahu na sociálnych sieťach

Implementácia UGC kampane na sociálnej sieti je skvelý spôsob, ako posilniť vzťahy so zákazníkmi a vylepšiť ukazovatele, ako je počet lajkov alebo komentárov.

  • So SEO sú nerozlučná dvojka

25 % výsledkov vyhľadávania u 20 najväčších svetových značiek tvoria odkazy na UGC.

Nevýhody UGC

  • Vyžaduje neustálu kontrolu

Nevhodnému a negatívnemu obsahu sa v prípade UGC jednoducho nedá vyhnúť. Nevhodné príspevky je dobré triediť a prípadne ich vymazávať. Na druhú stranu, nenechajte sa zlákať a pokúste sa zatnúť a neodstraňovať negatívne hodnotenia vašej služby. Ak negatívna spätná väzba nepreváži nad pozitívnou, stále zvyšuje autenticitu vášho obsahu.

  • Autorské právo alebo najprv sa musíte opýtať

Ak na sociálnych sieťach vyhlásite súťaž o najlepšiu fotografiu s vaším produktom a v komentároch sa začnú hromadiť použiteľné snímky, nezabudnite, že fotografie nesmiete použiť bez výslovného súhlasu autorov. UGC si vyžaduje úpravu zmluvných podmienok.

Konkurencia v e-commerce prostredí je tvrdšia ako kedykoľvek predtým. Podniky musia dôkladne zvážiť každý krok, pretože prešľapy sa nevyplácajú. A keďže e-commerce je rýchlo sa vyvíjajúci svet, je potrebné experimentovať a skúšať nové veci, aby spoločnosti získali náskok pred konkurenciou.

Jedným z efektívnych spôsobov, ako dosiahnuť konkurenčnú výhodu, je UGC uvedená v tomto článku. Napríklad vo forme objektívnych recenzií od testerov. Hodnotenia vašich produktov totiž môžete získať cielene a bez porušovania morálnych pravidiel. Objavte svet produktových recenzií s Testuj.to.


Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram