93 % zákazníkov si pred kúpou daného produktu prečíta online recenzie.
V tomto článku vám priblížime hodnotu pozitívnych recenzií, odhalíme dôvody, prečo zákazníci zanechávajú spätnú väzbu, a vysvetlíme, ako rozpoznať falošné recenzie.
V dnešnej niekedy mätúcej a uponáhľanej dobe hľadajú zákazníci pri online nakupovaní istotu. Vaši potenciálni zákazníci sa preto obracajú na recenzie, aby sa uistili, že váš produkt alebo služba sú pre nich to pravé. Stránky ako Yelp, Google Maps a TripAdvisor sa stávajú frekventovanými miestami, kam zákazníci chodia zdieľať svoje skúsenosti.
Akú moc majú online recenzie v skutočnosti? Ozaj významnú. Výskumy ukazujú, že 91 % ľudí vo veku 18 až 34 rokov dôveruje recenziám rovnako ako osobným odporúčaniam a 93 % zákazníkov tvrdí, že recenzie majú veľký vplyv na ich rozhodovanie.
Online recenzie dávajú zákazníkom možnosť podeliť sa o svoje dojmy a skúsenosti s nakupovaním. Týmto spôsobom poskytujú ostatným potenciálnym spotrebiteľom odpoveď na otázku, či kúpou výrobku alebo služby neurobia chybu.
Čím viac ľudí sa prostredníctvom online recenzií podelí o svoje nadšenie z používania daného produktu, tým je pravdepodobnejšie, že ich budú ostatní nasledovať. Naopak, negatívne recenzie majú opačný vplyv.
Dokonca existuje aj dôkaz, že až 97 % zákazníkov sa vďaka recenziám rozhoduje, ktoré miestne obchody vo svojom okolí využijú na nákup.
Pozitívne hodnotenia predstavujú pre spoločnosti mocný nástroj, ako presvedčiť zákazníkov k nákupu. 31 % zákazníkov radšej utratí svoje peniaze u spoločnosti s výborným hodnotením. Výhod je však oveľa viac:
A teraz z druhej strany. Ak sa vám hromadia negatívne recenzie, mali by ste sa mať na pozore. Pretože ide o život vašej značky:
Ak sa vo vašom hodnotení objaví jediná negatívna zmienka o vašom produkte alebo službe, riskujete, že stratíte až 22 % zákazníkov. Pri troch negatívnych hodnoteniach sa toto číslo zvýši na 59,2 %.
Obecne známe stránky:
Sociálne stránky
Stránky so zameraním na odvetvie
Možno ste sa s tým už niekedy stretli. Riadite firmu najlepšie, ako viete, pre svojich zákazníkov by ste boli ochotní zniesť modré z neba a po jednom dlhom a vyčerpávajúcom dni s hrôzou zistíte, že sa na vašej stránke na Facebooku objavila čerstvá negatívna recenzia.
Falošné recenzie podkopávajú dôveryhodnosť vašej značky. Pritom bývajú nepravdivé a často od ľudí, ktorí sa vašimi zákazníkmi nikdy nestali. Vaši skutoční zákazníci to však nevedia a môžu byť odradení od ďalšieho nákupu.
Ako poznať, že ide o falošnú recenziu?
Ak sa vám podarí narušiteľa odhaliť, kontaktujte správcov platformy a tí sa už o podvodníka postarajú.
Užívateľské recenzie sú pre zákazníkov zárukou, že s vami budú v dobrých rukách. Zabezpečia, že ich nesklamete a oni nebudú ľutovať svoje rozhodnutie. Ako však získať recenzie, keď sa práve chystáte uviesť na trh nový produkt? Objavte tajomstvo získavania recenzií s Testuj.to.
Zdroj dát: Qualtrics