V jednom z posledných článkov sme sa venovali budúcnosti e-commerce - UGC. Už viete, čo sa za týmto pojmom skrýva a aké výhody a nevýhody tento nástroj má. V dnešnom článku vám predstavíme štyri hlavné typy UGC.
Prevádzkujete reštauráciu a jeden z vašich hostí zverejnil fotografiu hlavného chodu na Facebooku, Instagrame alebo inej platforme? To je UGC a navyše zlatá baňa.
Ak si fotografiu všimnú ostatní používatelia platformy, bude to mať významný vplyv na ich správanie. Dokonca viac, ako keby ste tú istú fotografiu zverejnili sami ako prevádzkovateľ reštaurácie.
Ľudia vnímajú obsah od bežných spotrebiteľov úplne iným spôsobom. Nemajú pocit, že im niekto vnucuje svoj produkt alebo sa ich snaží nalákať. Naopak, keď vidia, ako si ich známy užíva dovolenku, začnú premýšľať, chcieť a konať.
40 % mileniálov verí, že ich obľúbený YouTuber im rozumie viac ako ich priatelia.
Ako je to možné?
YouTuberi sú len používatelia platformy, ktorí zdieľajú svoje názory a myšlienky s ostatnými používateľmi. Ich obdivovatelia majú pocit, že všetko, čo povedia, by mohlo byť vytesané do kameňa.
Ide o špecifický druh celebrity. Teraz si predstavte, že táto celebrita natočí unboxing video, v ktorom rozbalí vaše produkty a predvedie, ako fungujú. Aj toto je jeden z typov UGC a je to reklama na nezaplatenie.
UGC môže mať podobu obrázku, videa alebo textu. Dokonca veľmi dlhého textu.
Kto nechce natáčať videá, ale napriek tomu chce svetu prezentovať svoje názory, môže písať vlastný blog. Blogov s rôznym zameraním existuje celá rada. Nie je neobvyklé, že si blogeri vyberajú produkty od spoločností, ktoré opíšu v článku, a ich príspevok potom slúži ako návod a zároveň podrobná recenzia.
Takýto článok je dokonalým UGC, rozširuje povedomie o značke a priťahuje nových zákazníkov.
Pri popise vlastného produktu máte dve možnosti:
Otázkou je, ako bývalých zákazníkov presvedčiť, aby vytvorili takéto objektívne recenzie. Je pochopiteľné, že vás zaujímajú predovšetkým pozitívne kúsky. Pritom priemerný používateľ internetu môže ľahko nadobudnúť pocit, že ľudia všeobecne preferujú zdieľanie tých negatívnych skúseností.
Návod na získanie recenzií je pritom veľmi jednoduchý. Stačí o ne požiadať. V Testuj.to si každý deň vyžiadame autentickú spätnú väzbu od našich klientov. Máme vybudovanú komplexnú sieť testerov a testeriek, ktorí sú vždy ochotní zapojiť sa do testovania produktov našich klientov a zanechať cenné recenzie.
Chceli by ste to skúsiť tiež? Napíšte nám.