Vďaka recenziám podporíte SEO: získate cenné kľúčové slová, word of mouth aj inšpiráciu pre obsah, ktorý si všimne vyhľadávací engine a zákazníci. Texty však musia byť kvalitné a využité na maximum. Zistite, ako v dnešnom článku!
Pojem SEO označuje všetky techniky, ktoré vám pomôžu zviditeľniť web v organických výsledkoch vyhľadávania. V skutočnosti len v službe Google neustále plávate v niekoľkých triliónoch vstupov ročne a o konečný preklik súťažíte s 24 miliónmi ďalších e-commerce značiek. Chcete obstáť? Tak musíte optimalizovať!
O technickú stránku veci sa starajú programátori, cieľom je, aby bola štruktúra stránky čo najčitateľnejšia pre search engine. On-site a off-site sú teda oblasti, v ktorých máte ako brandový stratég šancu zažiariť. Práve tu vstupujú do hry obsah, kľúčové slová, UGC a mnohé ďalšie.
Kam investovať najviac peňazí? Čo vynechať, keď máte obmedzený rozpočet? Ktorá možnosť ponúka najlepšiu návratnosť investícií?
Výskum ukazuje, že jedným z najsľubnejších prvkov obsahu SEO je v súčasnosti UGC. Pretože či už píšete príspevok na blog, príspevok na LinkedIn, produktové popisy alebo premýšľate nad chytľavým CTA, vždy je to obsah vytvorený zákazníkmi, ktorý vám pomôže posunúť vaše podnikanie na vyššiu úroveň. Koniec koncov, ľudia si navzájom najviac dôverujú a vždy uprednostnia kvalitný social proof pred okázalou reklamou - tak prečo im nedovoliť predať si veci navzájom?
V Testuj.to pracujeme s UGC vo forme recenzií, fotografií a videí každý deň. Vieme o ich významnom vplyve na SEO a konečne sme zozbierali dostatok údajov, aby sme mohli jasne vysvetliť, ako všetko funguje.
Prečo je obsah dôležitý pre SEO? Hlavným cieľom všetkých vyhľadávačov je v sekunde vyhodiť relevantné informácie, ktoré odpovedajú na všetky otázky a vedú k riešeniu problému. Na základe čoho sa vyberajú výsledky? Každý vyhľadávač má svoj vlastný algoritmus, ktorý zohľadňuje rôzne faktory a pripisuje im špecifickú váhu. Často v nich hrá dominantnú úlohu vysoká kvalita obsahu.
Dnešný obsahový marketing je však zahltený množstvom šumu, pretože značky hromadne vydávajú blogy, bannery a iné príspevky bez ohľadu na ich relevantnosť. Ak k tomu pridáme súčasnú krízu dôvery, nie je ťažké pochopiť, prečo tradičná reklama začína zlyhávať.
UGC tento problém elegantne rieši na všetkých frontoch:
Keď si tieto výhody spočítate, asi vás neprekvapí, že 25 % výsledkov vyhľadávania 20 najväčších značiek na svete tvoria odkazy na UGC.
Slová, ktoré ľudia používajú pri písaní textov, sa pravdepodobne použijú aj pri vyhľadávaní na internete. Na review page sa vám rýchlo nakopí kompletný zákaznícky slovník, ktorý nielen podporuje on-site SEO, ale pomáha aj pri budovaní ďalších kampaní a pri tvorbe tone of voice.
Navyše, vďaka recenziám získate nielen short-tail kľúčové slová, ale často aj hodnotnejšie long-tail verzie, čo so sebou prináša jedinečné výhody:
Kľúčové slová v podobe dlhších organických fráz sú preto neoceniteľným prínosom v SEO. Môžu byť totiž veľmi špecifické pre konkrétne odvetvie (alebo značku), čím sa znižuje konkurencia a maximalizuje prínos k viditeľnosti.
Na sociálnych sieťach je takmer 5 miliárd ľudí, ktorí denne strávia približne dve hodiny prezeraním príspevkov. Propagácia vašej značky a produktov na Facebooku, Instagrame, Twitteri alebo LinkedIn je preto základným postupom off-site SEO.
Ľudia najčastejšie narážajú na obsah na explore page, prezrú si profil, preskúmajú jednotlivé príspevky a v ideálnom prípade nakoniec kliknú na web a nakúpia. Vyhľadávače potom na tento prúd kupujúcich reagujú zlepšením pozície stránky vo výsledkoch, čím sa znásobuje potenciál konverzie v budúcnosti.
Ale ako už viete, s tvorbou obsahu je dnes problém a UGC je doslova záchranou. Nie sú však len náplasťou - ich účinok je jedinečný a v mnohých ohľadoch lepší ako tradičný obsah.
Ako ich využiť na maximum? Dodržte nasledujúce zásady:
V praxi môžu príspevky UGC vyzerať takto:
Tejto téme sa podrobne venujeme v našom článku, predovšetkým je zakázané:
V praxi venujte pozornosť najmä poslednému bodu. Pri používaní recenzií v príspevkoch ich nesmiete nijako upravovať, ani keď je gramatika nešikovná alebo potrebujete zmeniť len jedno slovo.
A to platí predovšetkým pre recenzie. Ak budete zbierať len hviezdičky a v textoch budete mať len klasické "funguje to" a "bol to darček", nebudete mať ani kľúčové slová, ani inšpiráciu pre obsah, z ktorého by ste mohli čerpať.
Pozitívny vplyv na SEO môžu mať len také hodnotenia, ktoré vyzerajú nasledovne:
SEO je základom úspechu v digitálnom marketingu. Môžete predávať kvalitný produkt, mať skvelú webovú stránku a zákaznícku podporu, ale ak vaša webová stránka nebude viditeľná, nikto sa na ňu nedostane. A nie je to ľahký boj - prvé tri odkazy vo vyhľadávači získavajú viac ako polovicu organických kliknutí a menej ako jedno percento kupujúcich sa dostane na druhú stránku Google.
Podľa nášho názoru je UGC neoceniteľným prínosom, ktorý vám pomôže konkurovať v tomto konkurenčnom prostredí, aj keď nemáte obrovský rozpočet. Kvalitný social proof je totiž často zadarmo a vďaka starostlivo nastavenému review marketingu môžete zbierať novú spätnú väzbu doslova každý deň.
UGC podporuje SEO z troch hlavných dôvodov: