Nie je veľmi jednoduché robiť ohromujúcu reklamu vo svete, kde väčšina zákazníkov marketingu nedôveruje. Našťastie existujú recenzie - organické, dôveryhodné, priamo od skutočných ľudí so skutočnými skúsenosťami. Značky to vedia a čoraz viac to využívajú v online aj fyzických kampaniach. Príklady najlepších riešení nájdete v dnešnom článku.
Značka na trhu rieši tri základné problémy - ako sa zviditeľniť pred konkurenciou, ako efektívne prezentovať svoje výhody a ako presvedčiť kupujúcich, že je taká skvelá, ako o sebe tvrdí. Bohužiaľ, tradičný marketing v tomto smere čoraz viac zlyháva - 99 % zákazníkov mu nedôveruje.
A presne preto prichádzajú na rad recenzie.
Konkrétne číslo sa pohybuje okolo 75 %. A to stačí na to, aby sa recenzie stali marketingovou zbraňou reklamy.
Recenzie pomáhajú značkám riešiť všetky tri základné otázky:
Akokoľvek. Pristupujte k nim ako k výstupu z obsahovej agentúry. Referencie sú skvelými príspevkami na sociálnych sieťach. Zapĺňajú webové stránky, videá, vlogy a celé kampane.
Skúste sa inšpirovať nasledujúcimi príkladmi, ktoré nás v Testuj.to zaujali najviac:
Namiesto hype kampaní jednoducho nechajte kupujúceho, aby vám povedal, na čo sa najviac teší:
Predmet vždy obsahuje CTA, napríklad "recenzovali ste a hodnotili, tu sú vaši obľúbenci". Obsahom e-mailu sú potom výlučne recenzie a grafika produktov:
Okrem toho spoločnosť Bowflex používa recenzie na boj proti fenoménu ponechania položky v košíku bez jej zakúpenia. Stáva sa to až v 70 % prípadov, čo prináša značné straty.
Pokiaľ niečo necháte u Bowflexu, pošlú vám e-mail, ktorý obsahuje daný produkt spolu s pozitívnou recenziou:
Pre nás je to dokonalý organický prístup k marketingu. Z hľadiska obsahu je to doslova definícia snahy "hovoriť jazykom zákazníka":
Sú živé, zaujímavé a vytvárajú komunitu a silnú identitu značky spojenú s dobrodružstvom a odolnosťou: