21. 2. 2023

Recenzie sú kvalitným zdrojom informácií. Ako to využiť?

Recenzie nemusia pomáhať len vašim zákazníkom. Pri dôkladnej analýze z nich môžete čerpať informácie pre SEO, vývoj produktov, reklamu a marketing vo všeobecnosti. Ako na to, sa dozviete v dnešnom článku.

Recenzie sú nekonečnou inšpiráciou pre reklamu

Žijeme v dobe, keď už nepotrebujete geniálneho marketéra a tím psychológov, aby ste pochopili, čo ľudia chcú - povedia vám to sami prostredníctvom recenzií. Stačí len počúvať a logicky analyzovať všetky informácie:

  • Venujte pozornosť konkrétnym slovám a frázam. Aké prídavné mená sa najčastejšie vyskytujú? Aké slovné spojenia? S čím sa výrobok porovnáva? Na základe týchto informácií môžete ľahko zostaviť predajné argumenty, ktorým budú ľudia skutočne rozumieť, pretože budú hovoriť ich jazykom.
  • Identifikujte prvky produktu, ktoré ľudia spomínajú najčastejšie. Páči sa im ergonomická rukoväť vysávača? Alebo to, že sa s ním dostanú všade? Páčila sa im kvalita bavlny na nohaviciach alebo praktické vrecko? Pomôže vám to zistiť, čo treba v kampani presadzovať, ako aj váš unique selling point.
  • Na základe fotografií a videí v recenziách získate predstavu o tom, ako vaše produkty používa bežný človek a ako vyzerajú v jeho domácnosti. To vás bude inšpirovať pri navrhovaní bannerov, reelsov a iného propagačného videoobsahu. Výsledok bude ľuďom vždy pripadať známy a prirodzený, pretože bude doslova odzrkadľovať ich život, nielen umelé predajné situácie.

Obsah recenzií nakopne SEO

Je veľmi pravdepodobné, že zákazníci pri písaní recenzií používajú rovnaké slová a frázy ako pri vyhľadávaní na internete. Využite to, analyzujte svoje recenzie a vyberte z nich kľúčové slová, ako v short tail, tak aj long tail podobe.

Hodnotenia vám povedia všetko, čo potrebujete vedieť pri ladení a vývoji produktov

Rovnako ako vám recenzie pomáhajú pri tvorbe reklamy, ich analýza vám uľahčí proces výroby.

  • Zákazníci vám doslova povedia, čo sa im na produktoch páči a čo nie.
  • Ak sa stále opakuje ten istý negatívny komentár, je to jasný signál, aby ste zmenili tú časť výrobku, ktorá sa zákazníkom nepáči.
  • Opakované chválenie určitých prvkov musí byť pre vás tiež aktivizujúce. Premýšľajte o tom, ako ich môžete ešte viac vylepšiť alebo ako ich môžete zakomponovať do ostatných ponúkaných výrobkov.

Recenzie konkurencie sú skvelým zdrojom pre analýzu trhu

Ak ste nová značka alebo expandujete na nový trh, pravdepodobne sa snažíte zistiť, ako fungujú ostatní konkurenti. A hoci na to existujú zložité odborné spôsoby, myslíme si, že najlepšie je opäť pozrieť sa na to, čo si o konkurencii myslia jej vlastní zákazníci.

  • Podľa počtu hodnotení a priemerného počtu hviezdičiek môžete odhadnúť, kto je vaším najväčším rivalom.
  • Všimnite si, aký dojem majú ľudia z produktov konkurencie. To vám poskytne predstavu o tom, na akej emocionálnej úrovni ich budete presviedčať, aby si kúpili váš výrobok.
  • Ujasnite si, ktoré vlastnosti produktu ľudia chvália a ktoré kritizujú. Tým si rýchlo urobíte predstavu o svojich vlastných výhodách ako aj o potenciálnych dierach na trhu.

Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram