14. 8. 2023

Recenzie podporujú konverzie: pre zákazníkov sú dôležitým faktorom

Recenzie podporujú konverzie - zistite viac v nasledujúcom prehľade, ktorý vychádza zo štúdie 1,5 milióna online produktov od 1 200 značiek.

Recenzie sú pre zákazníkov dôležitým faktorom pri kúpe

Takmer 100 % z nich pred nákupom starostlivo skúma produkt na internete, 77 % sa pritom zameriava na stránky s recenziami. Tento trend narastá v dôsledku súčasnej ekonomickej situácie, a to najmä medzi mladšími generáciami, začínajúc generáciou X. Rešerš nezahŕňa len prezeranie obrázkov a hviezdičky - 68 % potrebuje prečítať celý text, 97 % skúma aktuálnosť, 99 % má v úmysle nájsť aspoň niekoľko desiatok textov.

Online recenzie kupujúcich zaujímajú - ale ako sa to premietne do konverzií? Je review marketing naozaj taký efektívny, ako sa tvrdí? A čo presne funguje najlepšie? Nová štúdia recenzií, ktorá analyzovala 1,5 milióna produktov od 1 200 značiek, pomáha odpovedať na tieto otázky. Zber údajov prebiehal od 1. januára 2022 do 31. decembra 2022.

To najlepšie z nej sme zhrnuli v nasledujúcich kapitolách. Zistite viac!

Samotná prítomnosť recenzií na produktovej stránke zvyšuje konverzie

Efekt je približne 4 %. Recenzie podvedome vytvárajú obraz dôveryhodnej značky, uisťujú o social proofe a podnecujú k ďalšiemu skúmaniu…

Zázraky sa začnú diať, keď hodnotenia zákazníka prinútia k interakcii

Ak obsah recenzie vyvolá reakciu kupujúceho, získate podľa aktuálnych údajov až 102% zvýšenie konverzie, čo je o niekoľko percent viac ako v roku 2022.

Existuje niekoľko typov interakcií s recenziami, z ktorých každá funguje špecifickým spôsobom a má tiež jedinečný vplyv na konverziu. Z výskumu vyplýva, že najsilnejší nárast dosahujú prvky, ako je hlasovanie o kvalite recenzie, vyhľadávanie, posuvná galéria alebo zobrazenie duelu pozitívneho vs. negatívneho hodnotenia.

Poznajte ich všetky!

Nike vám na prvý pohľad poskytuje len informácie o počte hodnotení a priemernom počte hviezdičiek. Šípka vpravo dole potom nabáda k interakcii, ktorá predáva…

Zdroj: Air Jordan 1 Mid Men's Shoes. Nike CZ
Po interakcii so záložkou sa zobrazí niekoľko recenzií, počet hviezdičiek a dva ďalšie interaktívne odkazy - jeden je CTA, ktorý vás vyzýva k napísaniu recenzie, druhý vás presmeruje na stránku venovanú len recenziám.

Zdroj: Air Jordan 1 Mid Men's Shoes. Nike CZ

Hlasovanie o kvalite recenzií zvyšuje konverzie o niekoľko sto percent

Aj keď sa v review marketingu počíta každý názor, niektoré texty budú pre zákazníkov lepšie ako iné. Budú obsahovať zaujímavejšie informácie, budú lepšie napísané, s krajšími obrázkami aj posolstvom. Ako ich nájsť? Jednoducho - nechajte ľudí hlasovať.

Klasické palce hore a dole nájdete dnes už takmer na každej review stránke. A z hľadiska konverzií sú doslova na nezaplatenie - ak zákazník po prečítaní textu hodnotí kladne, môžete očakávať zvýšenie konverzií takmer o 400 %. Pomerne vysoký 270% lift nastane aj v prípade, že hodnotí negatívne. Ak sa pýtate prečo, je dôležité si uvedomiť, že zákazník nehodnotí vás, ale názory ostatných - ak ho jeden z nich naštve, neznamená to, že si produkt nekúpi.

Hlasovanie o kvalite recenzií môže vyzerať takto. Tlačidlo "Flag" umožňuje klientom jednoducho nahlásiť texty, ktoré vyzerajú ako falošné alebo obsahujú urážlivý obsah.

Zdroj: Air Jordan 1 Mid Men's Shoes. Nike CZ

Vyhľadávač recenzií je must have

Aj keď ľudia pri nákupe potrebujú vidieť aspoň 100 textov, neprečítajú ich všetky a je pre nich náročné manuálne vyhľadávať príspevok, ktorý im povie presne to, čo potrebujú vedieť.

Je produkt skutočne účinný pre tento typ škvŕn? Nie je vysávač príliš hlučný? Ako vyzerá farba pri bežnom svetle? Ak k recenziám pridáte vyhľadávač, ľudia si odpoveď vytiahnu za niekoľko sekúnd. Nie je teda prekvapujúce, že aj táto funkcia prináša zhruba 270% zvýšenie konverzie.

Okrem toho sú údaje z vyhľadávania pre značky cenným zdrojom informácií o zmýšľaní zákazníkov. Čo ich o produkte najviac zaujíma? A aké slová používajú pri vyhľadávaní? Oplatí sa monitorovať situáciu a pravidelne obohacovať svoj obsah o najvyhľadávanejšie frázy a informácie.

CTA v zápätí

Aj vytrvalý čitateľ recenzií sa raz dostane na koniec stránky. Čo ďalej? Existuje niekoľko možností:

  • Výťah späť na začiatok prináša najviac konverzií (178 %)
  • Ak máte viacero stránok, nezabudnite pridať tlačidlo "späť" (162 %)
  • Samozrejmosťou je tlačidlo "ďalšie", prináša takmer 100 % rast konverzií.

Aj takéto malé interakčné prvky môžu predávať. Vďaka nim sa čitateľ rýchlo zorientuje v textoch, za chvíľu skontroluje množstvo a potom mu už nič nebráni v nákupe.

Duel najlepšie vs najhoršie recenzie

Tento prvok uspokojí vašich zákazníkov na dvoch frontoch - zistia, v čom vynikáte a čo vám ešte nejde. Recenzie nezobrazujte celé, len úryvok. Vaším cieľom je totiž vyvolať interakciu zákazníkov pomocou tlačidla "zobraziť viac". Ak takto klikne na pozitívnu recenziu, prejaví sa to zhruba 130% zvýšením konverzie.

Efekt je veľmi vysoký (118 %) aj pri čítaní negatívnej recenzie. Je to preto, že pri negatívnych recenziách zákazníci skúmajú, či sa dokážu zmieriť s prípadným nedostatkom, a keďže odpoveď bude často kladná, kritika ich môže paradoxne viesť k nákupu.

Filter recenzií a produktových tagov

Ako sme už napísali vyššie, aj keď kupujúci potrebujú veľký objem textov, nie je v ľudských silách prečítať ich všetky. Manuálne vyhľadávanie ich zbytočne vyčerpá a odradí od nákupu. Preto ďalšími interaktívnymi prvkami, ktoré sa oplatí nasadiť na stránke s recenziami, sú filtre slov/hviezdičiek a produktové tagy.

  • Vďaka filtru môže zákazník dvoma kliknutiami nájsť texty, ktoré ho zaujímajú. Najvyšší nárast konverzie pochádza z kategórií najlepšie hodnotené (181 %), najmladšie (171 %) a najstaršie (134 %), čo výstižne odráža záujem zákazníkov čítať najnovšie texty. Konverzný lift v desiatkach percent potom ponúkajú aj interakcie s kategóriami najviac užitočné, najhoršie hodnotenie a obrázky.
  • Rýchlu zmenu môže priniesť aj jednoduchý filter založený na počte hviezdičiek, ktorý vedie k takmer 90% zvýšeniu konverzií.
  • Doplnkom filtrov sú produktové tagy. Ide o štítky relevantné pre produkt, ako napríklad "pohodlné", "do práce" alebo "odolné". Keď nakupujúci klikne na značku, zobrazia sa mu všetky recenzie, ktoré majú čo povedať o tomto atribúte, čím sa zvýšia šance značky na takmer 100% zvýšenie konverzií.
Ak spojíte všetky uvedené prvky, získate prehľadnú review page. Zákazník môže v okamihu vidieť hlavné výhody produktu, množstvo recenzií alebo vyfiltrovať to podstatné. Zvyšok si vie dohľadať vo vyhľadávači.

Zdroj: Air Jordan 1 Mid Men's Shoes. Nike CZ

Aj v roku 2023 hrá v review marketingu hlavnú úlohu vizuál

Jeden obrázok alebo video môže často povedať viac ako tisíc slov. Značkový obsah je skvelý, ale zvyčajne je nafotený v umelom svetle, v štylizovanom prostredí a nie vždy v uhle, ktorý by zákazníka zaujal. Fotografie a videá v recenziách tento problém elegantne riešia.

Ľudia zakúpený tovar nafotia alebo natočia poctivo, v teple domova a pri bežnom používaní, aby bolo každému hneď jasné, že nekupujú zajaca vo vreci. Niet preto divu, že na tento typ obsahu sa zameriava 77 % ľudí a v prípade špičkových značiek tvorí až 25 % všetkých odkazov, ktoré vám pri vyhľadávaní ponúkne vyhľadávač. Vaša značka skrátka žije paralelný život, ktorý je našťastie ziskový - recenzie s fotografiami a videami môžu zdvojnásobiť konverzie.

Brandový obsah je skvelý, ale v praxi najlepšie predáva obsah, ktorý vytvorili samotní zákazníci. Je totiž maximálne autentický a každý sa s ním môže stotožniť.

Opäť však záleží na interakcii

Fotky a videá je možné v praxi zobraziť viacerými spôsobmi a každý z nich má jedinečný vplyv na to, ako dobre budú predávať.

  • Vytvorte zákaznícku galériu. Hoci je pekné mať pri každom texte fotografiu, oplatí sa ponúknuť zákazníkom aj samostatný album, kde nájdu všetok vizuálny obsah na jednom mieste. Interakcia s akoukoľvek jeho položkou zvýšila v prieskume konverzie o 102 %.
  • Potenciál majú aj jednoduché šípky, ktoré po zväčšení umožnia kupujúcim ľahko sa prekliknúť na ďalší obrázok. To dokazuje 103% zvýšenie konverzií.

Čo si z toho všetkého vziať?

Aj keď je nakupovanie cez internet samozrejmosťou, vždy bude existovať malý prvok nedôvery spôsobený tým, že si výrobok nemôžete najprv vyskúšať. Kvalitné recenzie môžu tento nedostatok e-commerce prekonať. Ľudia im dôverujú ako rade od priateľa a niet divu, že kvalitný social proof ovplyvňuje konverzie.
Hlavným záverom štúdie je, že váš review marketing musí nabádať k interakcii. Ideálna stránka s recenziami by preto mala mať:

  • Náhľady recenzií, ktoré možno rozkliknúť do plnej veľkosti.
  • Filter recenzií, kde si každý môže nájsť to svoje
  • Vyhľadávač na rýchle vyhľadanie konkrétnych informácií
  • Tagy na jednoduchú identifikáciu textov zaoberajúcich sa aspektmi výrobku, ktoré kupujúceho najviac zaujímajú.
  • Porovnanie najlepších a najhorších recenzií.
  • Veľké množstvo UGC vo forme fotografií a videí.
  • Galéria s obsahom vytvoreným zákazníkmi.

Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram