Recenzie podporujú konverzie - zistite viac v nasledujúcom prehľade, ktorý vychádza zo štúdie 1,5 milióna online produktov od 1 200 značiek.
Takmer 100 % z nich pred nákupom starostlivo skúma produkt na internete, 77 % sa pritom zameriava na stránky s recenziami. Tento trend narastá v dôsledku súčasnej ekonomickej situácie, a to najmä medzi mladšími generáciami, začínajúc generáciou X. Rešerš nezahŕňa len prezeranie obrázkov a hviezdičky - 68 % potrebuje prečítať celý text, 97 % skúma aktuálnosť, 99 % má v úmysle nájsť aspoň niekoľko desiatok textov.
Online recenzie kupujúcich zaujímajú - ale ako sa to premietne do konverzií? Je review marketing naozaj taký efektívny, ako sa tvrdí? A čo presne funguje najlepšie? Nová štúdia recenzií, ktorá analyzovala 1,5 milióna produktov od 1 200 značiek, pomáha odpovedať na tieto otázky. Zber údajov prebiehal od 1. januára 2022 do 31. decembra 2022.
To najlepšie z nej sme zhrnuli v nasledujúcich kapitolách. Zistite viac!
Efekt je približne 4 %. Recenzie podvedome vytvárajú obraz dôveryhodnej značky, uisťujú o social proofe a podnecujú k ďalšiemu skúmaniu…
Ak obsah recenzie vyvolá reakciu kupujúceho, získate podľa aktuálnych údajov až 102% zvýšenie konverzie, čo je o niekoľko percent viac ako v roku 2022.
Existuje niekoľko typov interakcií s recenziami, z ktorých každá funguje špecifickým spôsobom a má tiež jedinečný vplyv na konverziu. Z výskumu vyplýva, že najsilnejší nárast dosahujú prvky, ako je hlasovanie o kvalite recenzie, vyhľadávanie, posuvná galéria alebo zobrazenie duelu pozitívneho vs. negatívneho hodnotenia.
Poznajte ich všetky!
Aj keď sa v review marketingu počíta každý názor, niektoré texty budú pre zákazníkov lepšie ako iné. Budú obsahovať zaujímavejšie informácie, budú lepšie napísané, s krajšími obrázkami aj posolstvom. Ako ich nájsť? Jednoducho - nechajte ľudí hlasovať.
Klasické palce hore a dole nájdete dnes už takmer na každej review stránke. A z hľadiska konverzií sú doslova na nezaplatenie - ak zákazník po prečítaní textu hodnotí kladne, môžete očakávať zvýšenie konverzií takmer o 400 %. Pomerne vysoký 270% lift nastane aj v prípade, že hodnotí negatívne. Ak sa pýtate prečo, je dôležité si uvedomiť, že zákazník nehodnotí vás, ale názory ostatných - ak ho jeden z nich naštve, neznamená to, že si produkt nekúpi.
Aj keď ľudia pri nákupe potrebujú vidieť aspoň 100 textov, neprečítajú ich všetky a je pre nich náročné manuálne vyhľadávať príspevok, ktorý im povie presne to, čo potrebujú vedieť.
Je produkt skutočne účinný pre tento typ škvŕn? Nie je vysávač príliš hlučný? Ako vyzerá farba pri bežnom svetle? Ak k recenziám pridáte vyhľadávač, ľudia si odpoveď vytiahnu za niekoľko sekúnd. Nie je teda prekvapujúce, že aj táto funkcia prináša zhruba 270% zvýšenie konverzie.
Okrem toho sú údaje z vyhľadávania pre značky cenným zdrojom informácií o zmýšľaní zákazníkov. Čo ich o produkte najviac zaujíma? A aké slová používajú pri vyhľadávaní? Oplatí sa monitorovať situáciu a pravidelne obohacovať svoj obsah o najvyhľadávanejšie frázy a informácie.
Aj vytrvalý čitateľ recenzií sa raz dostane na koniec stránky. Čo ďalej? Existuje niekoľko možností:
Aj takéto malé interakčné prvky môžu predávať. Vďaka nim sa čitateľ rýchlo zorientuje v textoch, za chvíľu skontroluje množstvo a potom mu už nič nebráni v nákupe.
Tento prvok uspokojí vašich zákazníkov na dvoch frontoch - zistia, v čom vynikáte a čo vám ešte nejde. Recenzie nezobrazujte celé, len úryvok. Vaším cieľom je totiž vyvolať interakciu zákazníkov pomocou tlačidla "zobraziť viac". Ak takto klikne na pozitívnu recenziu, prejaví sa to zhruba 130% zvýšením konverzie.
Efekt je veľmi vysoký (118 %) aj pri čítaní negatívnej recenzie. Je to preto, že pri negatívnych recenziách zákazníci skúmajú, či sa dokážu zmieriť s prípadným nedostatkom, a keďže odpoveď bude často kladná, kritika ich môže paradoxne viesť k nákupu.
Ako sme už napísali vyššie, aj keď kupujúci potrebujú veľký objem textov, nie je v ľudských silách prečítať ich všetky. Manuálne vyhľadávanie ich zbytočne vyčerpá a odradí od nákupu. Preto ďalšími interaktívnymi prvkami, ktoré sa oplatí nasadiť na stránke s recenziami, sú filtre slov/hviezdičiek a produktové tagy.
Jeden obrázok alebo video môže často povedať viac ako tisíc slov. Značkový obsah je skvelý, ale zvyčajne je nafotený v umelom svetle, v štylizovanom prostredí a nie vždy v uhle, ktorý by zákazníka zaujal. Fotografie a videá v recenziách tento problém elegantne riešia.
Ľudia zakúpený tovar nafotia alebo natočia poctivo, v teple domova a pri bežnom používaní, aby bolo každému hneď jasné, že nekupujú zajaca vo vreci. Niet preto divu, že na tento typ obsahu sa zameriava 77 % ľudí a v prípade špičkových značiek tvorí až 25 % všetkých odkazov, ktoré vám pri vyhľadávaní ponúkne vyhľadávač. Vaša značka skrátka žije paralelný život, ktorý je našťastie ziskový - recenzie s fotografiami a videami môžu zdvojnásobiť konverzie.
Fotky a videá je možné v praxi zobraziť viacerými spôsobmi a každý z nich má jedinečný vplyv na to, ako dobre budú predávať.
Aj keď je nakupovanie cez internet samozrejmosťou, vždy bude existovať malý prvok nedôvery spôsobený tým, že si výrobok nemôžete najprv vyskúšať. Kvalitné recenzie môžu tento nedostatok e-commerce prekonať. Ľudia im dôverujú ako rade od priateľa a niet divu, že kvalitný social proof ovplyvňuje konverzie.
Hlavným záverom štúdie je, že váš review marketing musí nabádať k interakcii. Ideálna stránka s recenziami by preto mala mať: