Recenzie a e-mail marketing dohromady pasujú, newsletteru s recenziami sa nič nevyrovná a post purchase email je najlepším spôsobom, ako recenzie zhromažďovať. Ako z toho vyťažiť čo najviac? A čo všetko sa s UGC v e-mailoch dá robiť? Viac v dnešnom článku!
Navždy zmenil spôsob, akým komunikujeme, a hoci sa časom vyvinuli lepšie platformy, aj v roku 2023 zostáva relevantným médiom a cenným marketingovým nástrojom. Aktívne online schránky má najmenej 5 miliárd ľudí, ktorí si každý deň pošlú približne 306 miliárd správ.
Medzi tento pôsobivý tok údajov patrí j brandový obsah, ktorý značky využívajú na to, aby oslovili zákazníkov a presvedčili ich k konverzii. Posielajú newslettre, upozornenia na zľavy a pripomenutia položiek v košíku. E-mail marketing je veľmi populárny a rozhodne má čo ponúknuť:
E-mail marketing využíva 9 z 10 marketingových tímov a najmenej tretina firiem do neho plánuje investovať viac peňazí ako doteraz. 13 % značiek posiela značkový obsah denne, 33 % aspoň raz týždenne a 26 % niekoľkokrát mesačne. Ak k tomu pripočítame súčasnú krízu dôvery, je jasné, že profitabilný e-mailing sa nedá robiť napoly.
Je to vlastne digitálna alternatíva podomového predaja - odvážne vstúpite do poštovej schránky príjemcu, vtesnáte sa medzi ostatných a požiadate ho, aby vám okamžite uveril, nechal sa nasmerovať na vašu stránku a utratil tam svoje peniaze. Už len z tejto myšlienky vám musí byť jasné, že bežná komunikačná stratégia vám tu neprejde.
Ako vidíte z vyššie uvedených bodov, hoci je e-mail marketing účinný, vytvárať jeho obsah s rovnakou frekvenciou ako ostatní bez toho, aby utrpela kvalita, môže byť zložité. Preto vám ako vždy chceme pomôcť. A keďže našou doménou je UGC a online recenzie, vymysleli sme účinnú stratégiu, ako preraziť práve v tejto oblasti.
Ich účinok je totižto obojsmerný. Recenzie umiestnené v newsletteroch zvyšujú dôveryhodnosť, a tým aj konverzný potenciál. Zároveň je e-mail zaslaný po nákupe s prosbou o recenziu najlepším spôsobom, ako UGC získať - štatistiky ukazujú, že v priemere naň reaguje až 70 % ľudí.
Pomocou nasledujúcich tipov sa dozviete, ako spojiť tento konverzný kruh, aby ste z oboch praktík vyťažili maximum.
Odosielajú sa po dokončení objednávky s maximálnym oneskorením 7 dní. Priemerná miera odozvy je v tomto prípade 69 %, pričom sa môže zvýšiť na 86 %, ak používateľ u vás nakupuje opakovane.
Ako takýto e-mail vyzerá v praxi? Formát je jednoduchý - zvyčajne obsahuje poďakovanie za nákup výrobku a žiadosť o napísanie recenzie. Stojí však za to pohrať sa s ním pre dosiahnutie maximálneho efektu. Nasledujúce tri značky poskytujú skvelú inšpiráciu.
Banner obsahuje len pútavý vizuál, krátke CTA a poďakovanie.
Preto do e-mailu umiestnila len krátku výzvu a interaktívne hviezdičky, kde príjemca jednoducho klikne na hodnotenie a môže v pokoji odísť.
Prípadne by sa po kliknutí mohlo ešte zobraziť CTA s výzvou "Povedzte nám viac", ktoré by odkazovalo na celú stránku s hodnotením. To umožní zapáleným zákazníkom vyjadriť svoj názor bez toho, aby ste zbytočne zaťažovali tých menej ochotných.
Príjemcovi najprv oznamuje, že uskutočnila úspešnú vlnu testovania, ktorá priniesla vysokú úroveň pozitívnej spätnej väzby. Potom pozitívne recenzie spomenie a navyše ponúkne zľavový kupón.
Všimnite si, že CTA na napísanie recenzie sa v celom texte nezobrazuje. Výzva je implicitná. Značka vie, že samotné čítanie názorov iných motivuje 49 % ľudí k písaniu recenzií a že 54 % ľudí zanecháva recenzie len preto, aby boli subjektívne súčasťou komunity spomínaných testerov.
Ak už máte dostatok obsahu, je čas konať. UGC bude v e-mailoch plniť nasledujúce funkcie:
Aby ste si to vedeli predstaviť v praxi, zozbierali sme práce ďalších značiek, ktoré nás najviac zaujali.
Nič nevyvolá tak lákavý pocit komunity a social proofu ako presvedčivé príbehy o tom, čo ľudia zažili s vašimi produktmi. Značky ako The Adventurist, ktorá propaguje všetky formy extrémnych zážitkov, to vedia. Vďaka tomu od nich budete bežne dostávať e-maily, ktoré vyzerajú takto:
V predajných e-mailoch preto neposielajú len nudné informácie a prehnané slogany, ale jednoducho ukazujú, čo na nich ľudia hodnotia najlepšie. Výsledkom je mimoriadne prehľadné a vizuálne príťažlivé rozhranie so silným posolstvom - „ostatní nás milujú, budete nás milovať aj vy.“
Pridanie tovaru do košíka, rozmyslenie a následné nezaplatenie je bohužiaľ bežnou praxou, ktorá každoročne pripraví maloobchodníkov o miliardy eur. Spoločnosť Bowflex sa preto rozhodla konať a prekvapivo našla riešenie v hodnoteniach zákazníkov.
Pokiaľ u nich niečo zabudnete, čoskoro vám príde e-mail s pozitívnym hodnotením daného výrobku výrobku:
UGC vám tu nielen elegantne pripomenie nedokončený nákup, ale tiež pomôže rozptýliť posledné obavy a neistotu, ktoré za ním mohli byť. A ak by snáď informácie z recenzii nestačili, kupujúci sa môže prekliknúť na samostatnú review stránku, na ktorej si toho prečíta viac.
84 % ľudí dôveruje online recenziám rovnako ako radám od priateľov. Ak ich vložíte do e-mailu, získate predajný argument oveľa účinnejší ako čokoľvek, čo vymyslí váš copywriter.
Dobre to ukazuje napríklad predajca výživových doplnkov Jigsaw Health. E-mailu dominuje slogan, ktorý pozostáva z úryvku z hodnotenia kupujúcej Ann W. Zvyškom referencie príjemcu prevedie krátke video.
Potom je to už len klasický obsah s produktmi a CTA so zľavovým kupónom.
Ak by sme robili e-mail my, nahradili by sme fotografie produktov príspevkami od iných zákazníkov, aby sme ešte viac zvýšili účinok social proofu. Napriek tomu ide o vizuálne príjemný celok, ktorý bude predávať.
Potom ju môžete umiestniť kdekoľvek v e-maile ako vizuálny doplnok k tomu, čo sa snažíte povedať. Výhodou UGC je, že ľudia fotia produkty pri bežnom používaní, takže si každý môže ľahko overiť, ako v skutočnosti vyzerajú.
Značka Sunday Citizen to rieši nasledovne:
Jednotlivé okná môžu byť buď jednoduché fotografie, alebo interaktívne odkazy na profily autorov na sociálnych sieťach, kde sa čitateľ môže dozvedieť viac. Druhá možnosť je mimoriadne výhodná, ak udržiavate dlhodobú komunitu testerov alebo influencerov. Ich profil sa rýchlo stane organickým rozšírením vašej bežnej marketingovej kampane a dokáže presvedčiť aj tých zákazníkov, ktorí inak konvenčným druhom marketingu opovrhujú.
Spoločnosť najprv zorganizovala súťaž pod hashtagom #mywestelm, v ktorej zákazníci uverejňovali fotografie svojich kobercov a rohoží. Vďaka tomu značka rýchlo nazbierala veľké množstvo obsahu, ktorý teraz používa vždy, keď potrebuje naplniť novú e-mailovú šablónu:
Zabijete tak dve muchy jednou ranou - zvýšite angažovanosť a zároveň získate ešte viac hodnotného obsahu, rovnako ako to predtým urobila spoločnosť West Elm. Stačí vymyslieť skvelú výzvu, podmienky, vybrané produkty a odmenu a potom to všetko rozoslať v newsletteri spolu s UGC zo sociálnych sietí od ľudí, ktorí sa už zapojili.
Vyzerať to môže takto:
UGC je dôveryhodné, ľahko sa zhromažďuje a presvedčí oveľa viac zákazníkov o kúpe ako bežný marketingový obsah. Recenzie, fotografie a videá vás nielen informujú o tom, aký jazyk používať a o čom písať vo svojich e-mailoch, ale stávajú sa aj samostatnými stavebnými prvkami, ktoré môžete vkladať do svojich šablón.
Tvorba newsletterov tak bude oveľa jednoduchšia a váš kreatívny tím sa bude môcť sústrediť na iné kanály, kde môže lepšie uplatniť svoje zručnosti. Výsledkom je efektívna kampaň s jasným konverzným potenciálom, schopná priniesť vysokú návratnosť investícií, ktorú sľubujú štatistiky pre e-mail marketing. Bez ohľadu na silnú konkurenciu v odvetví - stavte na scial proof.