1. 7. 2021

Najprv si ma kúp, potom si môžeš siahnuť alebo prečo veríme recenziám

10 % všetkých recenzií na svete je pravdepodobne falošných.

To je celkom veľké číslo. Aj napriek tomu sú produktové recenzie stále veľkým pomocníkom pri nakupovaní. A nič nenasvedčuje tomu, že by sa niečo malo v najbližšej dobe zmeniť.

Čím to je? Čo stojí za doslova magnetickou silou recenzií? Prečo veríme recenziám?

Zdroj informácií

Online nakupovanie prinieslo napriek nesporným výhodám aj radu nevýhod. Zákazníci, ktorí sa vzdali kamenných obchodov, si už nemôžu veci ohmatať, ochutnať, prehliadnuť a vyskúšať na vlastnej koži.

Množstvo informácií, ktoré má priemerný online zákazník k dispozícii, sa tak v porovnaní s tradičným spôsobom nakupovania zúžilo. Recenzie aspoň čiastočne vyvažujú tento nedostatok informácií, čo je jeden z dôvodov, prečo sa na nich kupujúci tak často obracajú.

Nestrannosť

Zákazník v e-commerce sa musí spoliehať len na dve vodítka:

  • Popis a informácie od predajcu.
  • Recenzie od zákazníkov, ktorí si už produkt zakúpili.

Čomu je jednoduchšie uveriť? Predajcovi, ktorý sa bude snažiť vyzdvihnúť produkt, aby prinútil zákazníka vytiahnuť peňaženku? Alebo nestrannému hodnoteniu od zákazníkov, ktorí nesledujú svoj záujem a len zdieľajú svoju skúsenosť?

Práve nestranný pohľad spotrebiteľov zvyšuje dopyt po recenziách.

Social proof

Či chceme alebo nie, kopírujeme chovanie ostatných. Príroda to tak zariadila, aby sme dokázali prežiť a aby nás ľudia mali radi. Nevedome pozorujeme správanie ľudí a snažíme sa ich napodobňovať.

Preto prikladáme hodnotu odporúčaniam, ktoré nám dávajú napríklad naši blízki. Keď potrebujete vymaľovať byt, najjednoduchšie je zájsť za susedou a opýtať sa, kto jej minule tak pekne vymaľoval obývačku.

Pozitívne recenzie naznačujú, že niekto už produkt vyskúšal pred nami. Preto je bezpečný a nemusíme sa báť ho kúpiť takisto.

Transparentnosť

Niekoľko negatívnych recenzií na konte vášho produktu neznamená, že sa váš podnik chystá k zániku. 68 % spotrebiteľov viac dôveruje online recenziám, ak medzi nimi nájdu aj niekoľko negatívnych. Naopak, ak nenájdu žiadne negatívne recenzie, môžu nadobudnúť dojem, že ide o falošné hodnotenia.

Zákazníci neočakávajú od každej spoločnosti päťhviezdičkovú starostlivosť. Ojedinelé negatívne recenzie sú výhodou. Samozrejme, nemali by prevážiť nad tými pozitívnymi.

Teraz už viete, prečo veríme recenziám. Recenzie sú pre zákazníkov ako magnet. Prilákajte ich pomocou Testuj.to.


Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram