Ako staré sú recenzie vašich produktov? Čo tak šesť mesiacov? V takom prípade každý deň strácate 38 % potenciálnych zákazníkov a konverzia nebezpečne klesá. Vyplýva to z výsledkov nového prieskumu, v ktorom sa jasne uvádza, že aktuálnosť recenzií je často dôležitejšia ako ich objem alebo počet hviezdičiek. Všetky dáta a odporúčania, ako s nimi naložiť, nájdete v dnešnom článku.
Podľa nového prieskumu je "vek" hodnotenia dôležitý pre 97 % kupujúcich. Väčšina z nich ho pozorne skúma a v prípade pochybností prechádza ku konkurencii. Psychologický mechanizmus tohto efektu je logický - trh sa dynamicky mení, každá informácia rýchlo zastaráva. Zákazníci si to dobre uvedomujú, a preto vyhľadávajú najaktuálnejšie informácie. Ale aký presne je časový horizont , ktorý odlišuje čerstvú recenziu od "neplatnej"? Ak, podobne ako väčšina značiek, tipujete šesť mesiacov až rok, potom určite čítajte ďalej.
Rok staré recenzie odradia viac ako polovicu zákazníkov od kúpy produktu, 38 % zákazníkov pochybuje už po 3 mesiacoch. V praxi to znamená, že stratíte najmenej 4 z 10 kupujúcich. U generácie Z je tento efekt ešte silnejší, keďže recenzie staré viac ako 3 mesiace odradia 44 % z nich. A aby toho nebolo málo, počet ľudí, ktorým je vek recenzií absolútne ľahostajný, v žiadnej z opýtaných generácií nepresiahol 50 %.
Pre predajcov tieto dáta signalizujú jasný fakt - ak neobnovujete svoje recenzie pravidelne a často, máte na háku viac ako polovicu šancí na konverziu.
Pre neuveriteľných 86 % ľudí sú čerstvé recenzie dôležité najmä pri prvom nákupe u novej značky.
Najviac opatrní sú pri výrobkoch v kategóriách spotrebnej elektroniky, zdravia a krásy, oblečenia, obuvi a doplnkov. Je to logické, pretože práve tieto druhy tovaru sa v súčasnosti vyvíjajú najrýchlejšie a kupujúci radi držia krok s najnovšou módou. Aj niekoľko mesiacov tu môže znamenať rozdiel medzi horúcou novinkou a prepadákom, o ktorý ani nezakopnete.
77 % ľudí chce recenzie mladšie ako tri mesiace, 34 % zachádza do extrému a hľadá texty nie staršie ako mesiac. Skúste im vyhovieť vďaka nasledujúcim tipom:
Referencie
1) Team, P. (2022, April 25). The Power of Review Volume & Recency. PowerReviews.