26. 1. 2023

Neaktuálne recenzie znižujú konverziu. Napravte to

Ako staré sú recenzie vašich produktov? Čo tak šesť mesiacov? V takom prípade každý deň strácate 38 % potenciálnych zákazníkov a konverzia nebezpečne klesá. Vyplýva to z výsledkov nového prieskumu, v ktorom sa jasne uvádza, že aktuálnosť recenzií je často dôležitejšia ako ich objem alebo počet hviezdičiek. Všetky dáta a odporúčania, ako s nimi naložiť, nájdete v dnešnom článku.

Keď ľudia hľadajú recenzie, chcú, aby boli čo najčerstvejšie

Podľa nového prieskumu je "vek" hodnotenia dôležitý pre 97 % kupujúcich. Väčšina z nich ho pozorne skúma a v prípade pochybností prechádza ku konkurencii. Psychologický mechanizmus tohto efektu je logický - trh sa dynamicky mení, každá informácia rýchlo zastaráva. Zákazníci si to dobre uvedomujú, a preto vyhľadávajú najaktuálnejšie informácie. Ale aký presne je časový horizont , ktorý odlišuje čerstvú recenziu od "neplatnej"? Ak, podobne ako väčšina značiek, tipujete šesť mesiacov až rok, potom určite čítajte ďalej.

Dátum spotreby recenzie sú už tri mesiace

Rok staré recenzie odradia viac ako polovicu zákazníkov od kúpy produktu, 38 % zákazníkov pochybuje už po 3 mesiacoch. V praxi to znamená, že stratíte najmenej 4 z 10 kupujúcich. U generácie Z je tento efekt ešte silnejší, keďže recenzie staré viac ako 3 mesiace odradia 44 % z nich. A aby toho nebolo málo, počet ľudí, ktorým je vek recenzií absolútne ľahostajný, v žiadnej z opýtaných generácií nepresiahol 50 %.

Pre predajcov tieto dáta signalizujú jasný fakt - ak neobnovujete svoje recenzie pravidelne a často, máte na háku viac ako polovicu šancí na konverziu.

Vek hodnotenia má najväčší význam pre nové značky a produkty

Pre neuveriteľných 86 % ľudí sú čerstvé recenzie dôležité najmä pri prvom nákupe u novej značky.

Najviac opatrní sú pri výrobkoch v kategóriách spotrebnej elektroniky, zdravia a krásy, oblečenia, obuvi a doplnkov. Je to logické, pretože práve tieto druhy tovaru sa v súčasnosti vyvíjajú najrýchlejšie a kupujúci radi držia krok s najnovšou módou. Aj niekoľko mesiacov tu môže znamenať rozdiel medzi horúcou novinkou a prepadákom, o ktorý ani nezakopnete.

Ako zaistíte, aby sa vám recenzie "nekazili" a konverzie rástli?

77 % ľudí chce recenzie mladšie ako tri mesiace, 34 % zachádza do extrému a hľadá texty nie staršie ako mesiac. Skúste im vyhovieť vďaka nasledujúcim tipom:

  • Umožnite filtrovanie recenzií podľa veku. Zákazníci tak môžu ľahko skontrolovať najnovšie recenzie a uistiť sa, že ste stále takí úžasní ako predtým.
  • Recenzie zbierajte pravidelne. Požiadajte o ne po každom nákupe, v bulletinoch alebo na sociálnych sieťach. Získate stabilný tok textov s minimálnymi investíciami.
  • Prešlo 90 dní a stále žiadne recenzie? Začnite konať. V tomto prípade ste už prekročili trojmesačnú dobu spotreby a je potrebné, aby ste začali aktívne zbierať recenzie.
  • Spolupracujte s nami. Váš produkt otestujú bežní zákazníci, výsledná recenzia nebude chybná a vďaka tomu vzniknú informačne bohaté texty. Dohodnite si s nami stretnutie a zabezpečte si pravidelné testovanie, vďaka ktorému vaše hodnotenia nikdy nestratia na aktuálnosti.

Referencie

1) Team, P. (2022, April 25). The Power of Review Volume & Recency. PowerReviews.


Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram