Posledné príspevky na našom blogu jasne naznačujú, že čím viac recenzií máte, tým lepšie pre vašu firmu. Možno ste s potešením zistili, že vaše produkty sa skutočne pohybujú vo vysokých číslach, pokiaľ ide o recenzie. Výborne. Je tu však ešte jeden faktor, ktorý treba vziať do úvahy. A to je dĺžka recenzie. Našim klientom odporúčame, aby každá recenzia mala aspoň 250 znakov. A čo si o tom myslia samotní zákazníci? Inšpirujte sa výsledkami rozsiahleho prieskumu, ktorý odhalil, ako dlhé texty kupujúci preferujú.
68 %1 zákazníkov cielene vyhľadáva dlhé recenzie počas nakupovania. Drvivá väčšina z nich to robí aspoň príležitostne. Jedine pomocou dlhých recenzií sa dozvedia všetko, čo potrebujú vedieť. Nestačí povedať len "skvelé", "odporúčam" alebo veľmi bežné a nič nehovoriace "bol to darček". Musia sa zaoberať všetkými podrobnosťami a v recenziách nájsť potvrdenie, že sa pri nákupe nepomýlia.
Nemalo by vás preto prekvapiť, že len 12 % ľudí2 sa uspokojí s výťahmi a zhrnutiami, ktoré väčšina predajcov používa na skrátenie svojej práce, a drvivá väčšina vždy uprednostní kliknutie na celý text. A práve títo poctiví čitatelia následne míňajú najviac, pretože vedia, že sa na výrobok môžu spoľahnúť.
Z novej analýzy3 vyplýva, že nie je potrebné obmedzovať sa na konkrétne číslo. Napríklad už recenzie s 250 a viac znakmi uspokoja väčšinu kupujúcich a vytvoria dojem stabilnej značky s osvedčenými produktmi. Tento údaj je však najlepšie považovať za dolnú hranicu. S rastúcou dĺžkou sa účinok len zvyšuje a pri 500 a viac znakoch je až o 200 % pravdepodobnejšie, že zákazník v texte nájde to, čo potrebuje, a uskutoční nákup.
Rozhodne pozitívne. Čím dlhší je text, tým je pravdepodobnejšie, že bude obsahovať všetky relevantné kľúčové slová, a to ako v short tail, tak aj long tail podobe. Zjednodušene povedané, ak sa zákazník viac rozpíše, je pravdepodobnejšie, že uvedie všetky relevantné kľúčové slová, ktoré on a ostatní používajú pri vyhľadávaní. To môže mať priamy vplyv na viditeľnosť textov pre Google botov.
Zákazníci radi čítajú recenzie, ale s písaním je to horšie. Našťastie existuje niekoľko osvedčených stratégií, ktoré ich účinne rozptýlia: