14. 3. 2023

Na pozitívny efekt recenzií samotné hviezdičky nestačia: zákazníci potrebujú dlhé texty

Posledné príspevky na našom blogu jasne naznačujú, že čím viac recenzií máte, tým lepšie pre vašu firmu. Možno ste s potešením zistili, že vaše produkty sa skutočne pohybujú vo vysokých číslach, pokiaľ ide o recenzie. Výborne. Je tu však ešte jeden faktor, ktorý treba vziať do úvahy. A to je dĺžka recenzie. Našim klientom odporúčame, aby každá recenzia mala aspoň 250 znakov. A čo si o tom myslia samotní zákazníci? Inšpirujte sa výsledkami rozsiahleho prieskumu, ktorý odhalil, ako dlhé texty kupujúci preferujú.

Dĺžka recenzií je po obsahu druhým najdôležitejším faktorom

68 %1 zákazníkov cielene vyhľadáva dlhé recenzie počas nakupovania. Drvivá väčšina z nich to robí aspoň príležitostne. Jedine pomocou dlhých recenzií sa dozvedia všetko, čo potrebujú vedieť. Nestačí povedať len "skvelé", "odporúčam" alebo veľmi bežné a nič nehovoriace "bol to darček". Musia sa zaoberať všetkými podrobnosťami a v recenziách nájsť potvrdenie, že sa pri nákupe nepomýlia.

Nemalo by vás preto prekvapiť, že len 12 % ľudí2 sa uspokojí s výťahmi a zhrnutiami, ktoré väčšina predajcov používa na skrátenie svojej práce, a drvivá väčšina vždy uprednostní kliknutie na celý text. A práve títo poctiví čitatelia následne míňajú najviac, pretože vedia, že sa na výrobok môžu spoľahnúť.

Ako presne by mali byť recenzie dlhé?

Z novej analýzy3 vyplýva, že nie je potrebné obmedzovať sa na konkrétne číslo. Napríklad už recenzie s 250 a viac znakmi uspokoja väčšinu kupujúcich a vytvoria dojem stabilnej značky s osvedčenými produktmi. Tento údaj je však najlepšie považovať za dolnú hranicu. S rastúcou dĺžkou sa účinok len zvyšuje a pri 500 a viac znakoch je až o 200 % pravdepodobnejšie, že zákazník v texte nájde to, čo potrebuje, a uskutoční nákup.

A ako dĺžka recenzií ovplyvňuje SEO?

Rozhodne pozitívne. Čím dlhší je text, tým je pravdepodobnejšie, že bude obsahovať všetky relevantné kľúčové slová, a to ako v short tail, tak aj long tail podobe. Zjednodušene povedané, ak sa zákazník viac rozpíše, je pravdepodobnejšie, že uvedie všetky relevantné kľúčové slová, ktoré on a ostatní používajú pri vyhľadávaní. To môže mať priamy vplyv na viditeľnosť textov pre Google botov.

4 tipy, ako získať čo najdlhšie recenzie od zákazníkov

Zákazníci radi čítajú recenzie, ale s písaním je to horšie. Našťastie existuje niekoľko osvedčených stratégií, ktoré ich účinne rozptýlia:

  • Pridajte do formulára pre vkladanie recenzií počítadlo znakov. Zákazník dostane počas písania spätnú väzbu, ktorá ho upozorní, že len niekoľko znakov nestačí. Môžete tiež pridať interaktívne prvky, ako napríklad informácie o tom, ako dlho zákazník písal poslednú recenziu alebo aká je priemerná dĺžka recenzie vo všeobecnosti. Skrátka všetko, čo prinúti recenzenta zamyslieť sa a pridať pár viet navyše.
  • Pomôžte hodnotiteľom vhodnou štruktúrou formulára. Prázdne okno vyzerá desivo a nie každý dokáže písať spontánne. Formulár preto radšej štruktúrujte pomocou niekoľkých konkrétnych otázok (Čo sa vám páčilo? Čo sa vám nepáčilo? Bolo pre vás X užitočné?), na ktoré sa dá ľahko odpovedať. Hodnotenie sa tak stane mechanickejšou záležitosťou. Odpovede na jednotlivé otázky potom môžete jednoducho spojiť a získať jeden kompaktný a informáciami nabitý dlhý text.
  • Neváhajte odmeniť dlhé recenzie. Stačia vám body do vernostného programu, zľava, tester alebo dokonca možnosť získať skorý prístup k novým produktom.
  • Pripomeňte recenzentom, že recenzie pomáhajú všetkým. Pre väčšinu ľudí je motivujúca možnosť niekomu pomôcť, aj keď ide len o malé vylepšenie vášho produktu. Ak im vysvetlíte, že presne toto dosiahnu, ak sa pri hodnotení viac rozpíšu, recenzie sa budú len tak hrnúť.
  • Testujte. Ak potrebujete množstvo kvalitných a pekne šťavnatých recenzií, poďme sa spoločne pozrieť na to, ako vám môžeme pomôcť.

Reference:

  1. Team, P. (2022, March 10). Beyond the Basics: Key Information Shoppers Look for in Product Reviews. PowerReviews. https://www.powerreviews.com/insights/information-shoppers-want-product-reviews/
  2. Team, P. (2022, April 29). Ratings & Reviews Benchmarks: Review Length. PowerReviews. https://www.powerreviews.com/benchmarks/review-length/

Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Newsletter formulár (SK)

Kategórie

Najnovšie články

Sledujte náš Linkedin

Testuj.to

Sledujte náš Facebook

Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram