14. 3. 2023

Na pozitívny efekt recenzií samotné hviezdičky nestačia: zákazníci potrebujú dlhé texty

Posledné príspevky na našom blogu jasne naznačujú, že čím viac recenzií máte, tým lepšie pre vašu firmu. Možno ste s potešením zistili, že vaše produkty sa skutočne pohybujú vo vysokých číslach, pokiaľ ide o recenzie. Výborne. Je tu však ešte jeden faktor, ktorý treba vziať do úvahy. A to je dĺžka recenzie. Našim klientom odporúčame, aby každá recenzia mala aspoň 250 znakov. A čo si o tom myslia samotní zákazníci? Inšpirujte sa výsledkami rozsiahleho prieskumu, ktorý odhalil, ako dlhé texty kupujúci preferujú.

Dĺžka recenzií je po obsahu druhým najdôležitejším faktorom

68 %1 zákazníkov cielene vyhľadáva dlhé recenzie počas nakupovania. Drvivá väčšina z nich to robí aspoň príležitostne. Jedine pomocou dlhých recenzií sa dozvedia všetko, čo potrebujú vedieť. Nestačí povedať len "skvelé", "odporúčam" alebo veľmi bežné a nič nehovoriace "bol to darček". Musia sa zaoberať všetkými podrobnosťami a v recenziách nájsť potvrdenie, že sa pri nákupe nepomýlia.

Nemalo by vás preto prekvapiť, že len 12 % ľudí2 sa uspokojí s výťahmi a zhrnutiami, ktoré väčšina predajcov používa na skrátenie svojej práce, a drvivá väčšina vždy uprednostní kliknutie na celý text. A práve títo poctiví čitatelia následne míňajú najviac, pretože vedia, že sa na výrobok môžu spoľahnúť.

Ako presne by mali byť recenzie dlhé?

Z novej analýzy3 vyplýva, že nie je potrebné obmedzovať sa na konkrétne číslo. Napríklad už recenzie s 250 a viac znakmi uspokoja väčšinu kupujúcich a vytvoria dojem stabilnej značky s osvedčenými produktmi. Tento údaj je však najlepšie považovať za dolnú hranicu. S rastúcou dĺžkou sa účinok len zvyšuje a pri 500 a viac znakoch je až o 200 % pravdepodobnejšie, že zákazník v texte nájde to, čo potrebuje, a uskutoční nákup.

A ako dĺžka recenzií ovplyvňuje SEO?

Rozhodne pozitívne. Čím dlhší je text, tým je pravdepodobnejšie, že bude obsahovať všetky relevantné kľúčové slová, a to ako v short tail, tak aj long tail podobe. Zjednodušene povedané, ak sa zákazník viac rozpíše, je pravdepodobnejšie, že uvedie všetky relevantné kľúčové slová, ktoré on a ostatní používajú pri vyhľadávaní. To môže mať priamy vplyv na viditeľnosť textov pre Google botov.

4 tipy, ako získať čo najdlhšie recenzie od zákazníkov

Zákazníci radi čítajú recenzie, ale s písaním je to horšie. Našťastie existuje niekoľko osvedčených stratégií, ktoré ich účinne rozptýlia:

  • Pridajte do formulára pre vkladanie recenzií počítadlo znakov. Zákazník dostane počas písania spätnú väzbu, ktorá ho upozorní, že len niekoľko znakov nestačí. Môžete tiež pridať interaktívne prvky, ako napríklad informácie o tom, ako dlho zákazník písal poslednú recenziu alebo aká je priemerná dĺžka recenzie vo všeobecnosti. Skrátka všetko, čo prinúti recenzenta zamyslieť sa a pridať pár viet navyše.
  • Pomôžte hodnotiteľom vhodnou štruktúrou formulára. Prázdne okno vyzerá desivo a nie každý dokáže písať spontánne. Formulár preto radšej štruktúrujte pomocou niekoľkých konkrétnych otázok (Čo sa vám páčilo? Čo sa vám nepáčilo? Bolo pre vás X užitočné?), na ktoré sa dá ľahko odpovedať. Hodnotenie sa tak stane mechanickejšou záležitosťou. Odpovede na jednotlivé otázky potom môžete jednoducho spojiť a získať jeden kompaktný a informáciami nabitý dlhý text.
  • Neváhajte odmeniť dlhé recenzie. Stačia vám body do vernostného programu, zľava, tester alebo dokonca možnosť získať skorý prístup k novým produktom.
  • Pripomeňte recenzentom, že recenzie pomáhajú všetkým. Pre väčšinu ľudí je motivujúca možnosť niekomu pomôcť, aj keď ide len o malé vylepšenie vášho produktu. Ak im vysvetlíte, že presne toto dosiahnu, ak sa pri hodnotení viac rozpíšu, recenzie sa budú len tak hrnúť.
  • Testujte. Ak potrebujete množstvo kvalitných a pekne šťavnatých recenzií, poďme sa spoločne pozrieť na to, ako vám môžeme pomôcť.

Reference:

  1. Team, P. (2022, March 10). Beyond the Basics: Key Information Shoppers Look for in Product Reviews. PowerReviews. https://www.powerreviews.com/insights/information-shoppers-want-product-reviews/
  2. Team, P. (2022, April 29). Ratings & Reviews Benchmarks: Review Length. PowerReviews. https://www.powerreviews.com/benchmarks/review-length/

Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.

Kategórie

Najnovšie články

Sledujte náš Linkedin

Testuj.to

Sledujte náš Facebook

Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram