Recenzie vládnu modernému marketingu, ale pri plánovaní kampaní sa na ne môže zabúdať. Niektoré firmy to robia zámerne, pretože si myslia, že ich marketing je iný, inak zameraný alebo že sú už dostatočne známe. Výskum však ukazuje, že reklamám bez recenzií nikto nedôveruje a je pravdepodobnejšie, že poškodia značku a pripravia ju o konverzie. A to je škoda, nemyslíte?
A to:
Bohužiaľ, spoločnosti túto skutočnosť radi ignorujú. Radšej okamžite investujú do drahých marketingových tímov, zamestnávajú hordy copywriterov alebo iných špecialistov a vytvárajú záplavu sloganov, videí, bannerov a príspevkov na sociálnych sieťach. Sľubujú si rýchly úspech a netrpezlivo čakajú na výsledky. Možno však neprídu.
Vieme to na základe výskumu a zdravého rozumu.
Aj keď ľudia nechcú o reklamách počuť, stále si dôverujú navzájom, až v 75 % prípadov. Keď hľadáte nové auto, opýtate sa priateľa nadšenca. Lux vám odporučí kamarátka, proteín tréner v gyme, výživový doplnok známa v lekárni.
Ľudia skrátka potrebujú dobré recenzie. A nie sú sami. Názor ostatných ovplyvňuje nákupné rozhodnutia v 90 % prípadov.
Online recenzie hovoria jazykom zákazníka, zdôrazňujú len to podstatné, sú organické a maximálne informatívne. Klienti okamžite vedia, v čom sa odlišujete od konkurencie, čo majú zvážiť a prečo neváhať s kúpou.
Bez recenzií to jednoducho nejde. Jedli by ste v reštaurácii, ktorá nemá ani jednu hviezdičku? Ani my by sme to neurobili. Je to rovnaké pri predaji akejkoľvek inej služby alebo produktu.
Aby vás súčasný klient vôbec zvážil ako alternatívu, musí si prečítať aspoň 10 pozitívnych referencií.