21. 3. 2023

Marketing bez recenzií nefunguje: hovoria to údaje aj selský rozum

Recenzie vládnu modernému marketingu, ale pri plánovaní kampaní sa na ne môže zabúdať. Niektoré firmy to robia zámerne, pretože si myslia, že ich marketing je iný, inak zameraný alebo že sú už dostatočne známe. Výskum však ukazuje, že reklamám bez recenzií nikto nedôveruje a je pravdepodobnejšie, že poškodia značku a pripravia ju o konverzie. A to je škoda, nemyslíte? 

Každá reklama na trhu má tri hlavné ciele

A to:

  • Informovať o značke a jej ponuke
  • Presvedčiť zákazníka, aby nakúpil
  • Pripomenutie a upevniť brand image

Aby kampaň ciele dosiahla, potrebuje pevný základ: dôveru klientely.

Bohužiaľ, spoločnosti túto skutočnosť radi ignorujú. Radšej okamžite investujú do drahých marketingových tímov, zamestnávajú hordy copywriterov alebo iných špecialistov a vytvárajú záplavu sloganov, videí, bannerov a príspevkov na sociálnych sieťach. Sľubujú si rýchly úspech a netrpezlivo čakajú na výsledky. Možno však neprídu.

Tradičnou reklamou si dôveru nezískate, sú to vyhodené peniaze

Vieme to na základe výskumu a zdravého rozumu. 

  • Podľa prieskumov prestížnej asociácie amerických marketingových agentúr 4A's reklamám dôverujú len 4 % respondentov. To znamená, že 96 % ľudí neverí ničomu, čo sa im snažíte povedať. Naopak, myslia si, že ich klamete, oblbujete alebo priamo podvádzate.
  • Zákazníkov v poslednom čase sklamali prakticky všetky veľké značky. Facebook narušil ich súkromie, Netflix, Yahoo a Amazon získavajú údaje a neboja sa nazerať do osobných konverzácií. Volkswagen podvádzal s emisiami, Uber sa nehanbil zvýšiť ceny počas snehovej kalamity, Matell predával nebezpečné hračky. Dôvera v značku utrpela.
  • Nedôvera klientov k marketingu dáva zmysel aj pri bežnom zamyslení. Priemerný smrteľník je denne vystavený štyrom až desiatim tisícom reklám. Je prirodzené, že rýchlo otupia a neberú naň ohľad.

Ako problém s dôverou vyriešiť? Nechajte hovoriť skutočných ľudí bez pozlátka

Aj keď ľudia nechcú o reklamách počuť, stále si dôverujú navzájom, až v 75 % prípadov. Keď hľadáte nové auto, opýtate sa priateľa nadšenca. Lux vám odporučí kamarátka, proteín tréner v gyme, výživový doplnok známa v lekárni. 

Ľudia skrátka potrebujú dobré recenzie. A nie sú sami. Názor ostatných ovplyvňuje nákupné rozhodnutia v 90 % prípadov.

72 % zákazníkov dôveruje značke s pozitívnymi recenziami, aj keď o nej počujú prvýkrát

Online recenzie hovoria jazykom zákazníka, zdôrazňujú len to podstatné, sú organické a maximálne informatívne. Klienti okamžite vedia, v čom sa odlišujete od konkurencie, čo majú zvážiť a prečo neváhať s kúpou. 

Značkám to prináša samé benefity

  • 84 % ľudí dôveruje recenziám rovnako ako osobným odporúčaniam.
  • Recenzie zobrazené na konverznej stránke zvyšujú predaj o 62 %.
  • Aj negatívne hodnotenie zvýši predaj až o 45 %.
  • Vyhľadávače si všímajú vaše hodnotenia a podľa toho vás posúvajú na vyššie pozície vo vyhľadávaní.

Recenzie nie sú len konkurenčnou výhodou, ale aj základom akejkoľvek kampane

Bez recenzií to jednoducho nejde. Jedli by ste v reštaurácii, ktorá nemá ani jednu hviezdičku? Ani my by sme to neurobili. Je to rovnaké pri predaji akejkoľvek inej služby alebo produktu. 

Aby vás súčasný klient vôbec zvážil ako alternatívu, musí si prečítať aspoň 10 pozitívnych referencií.


Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram