Pri recenziách ide ako o kvantitu, tak aj kvalitu. Počet ohlasov priamo zvyšuje konverzie a obrat. Obsah často rozhoduje o tom, či zákazník dokončí nákup. Prečo je to tak?
Recenzie zvyšujú brand trust, dosah, predaje a morálku spoločnosti. Na našom blogu o tom hovoríme každý deň. Naše argumenty sú podložené stále sa rozširujúcim výskumom. Avšak sila recenzií do veľkej miery závisí od toho, aké sú. A nejde len o pozitivitu alebo počet hviezdičiek.
Prieskum spoločnosti Power Reviews ukázal, že 99 % zákazníkov skúma objem recenzií. V ideálnom svete by chceli nájsť aspoň 100 recenzií, pričom 23 % hovorí o počte 500 a viac.
Podľa výskumu s počtom recenzií rastie aj počet konverzií. Tento efekt je prehľadne zhrnutý v grafe agentúry smartinsights:
Najväčší nárast nastáva pri zvýšení počtu hodnotení z nuly na 10. Interval 10 až 30 hodnotení zdanlivo vytvára ilúziu stropu, konverzie tu stúpajú len minimálne. Po tridsiatke sa však efekt opäť zvyšuje, napríklad zvýšenie z 25 na 50 zvyšuje konverzie o 18 %.
Podľa iných štúdií majú spoločnosti s vyšším počtom recenzií až o 54 % vyšší obrat ako ostatní. Navyše každých päť nových recenzií zdvojnásobuje pravdepodobnosť predaja produktu.
Veľké množstvo recenzií zvyšuje váš dosah, pretože Google do určitej miery určuje vašu pozíciu vo vyhľadávačoch. Na úrovni lokálnych podnikov tvoria charakteristiky hodnotenia až 15 % výberového procesu.
Veľkú úlohu zohráva psychológia. Väčší počet recenzií dodáva dôveryhodnosť, 4/5 hviezdičiek od tisícok ľudí je lepšie hodnotenie ako 5/5 od niekoľkých desiatok ľudí. Štatisticky by sme hovorili o reprezentatívnej vzorke (recenzie sú koniec koncov prieskumom spoločnosti).
Každá značka chce mať čo najviac pozitívnych recenzií. Avšak, 82 % zákazníkov hľadá práve tie negatívne. Ich čítaním na produktovej stránke strávia päťkrát viac času. 95 % začne pochybovať o dôveryhodnosti, ak nenájde žiadne negatíva. Pre tri štvrtiny kupujúcich poskytujú negatívne recenzie cenné informácie o tom, ako produkt funguje, čo následne ovplyvňuje rozhodnutie o kúpe.
Niet divu, že značky s 20 % negatívnych recenzií majú o 13 % vyšší obrat ako tie s 10 %. Aj zlé recenzie môžu predávať.