9. 4. 2022

Kvantita vs. kvalita: pri online recenziách potrebujete oboje

Pri recenziách ide ako o kvantitu, tak aj kvalitu. Počet ohlasov priamo zvyšuje konverzie a obrat. Obsah často rozhoduje o tom, či zákazník dokončí nákup. Prečo je to tak?

Recenzie zvyšujú brand trust, dosah, predaje a morálku spoločnosti. Na našom blogu o tom hovoríme každý deň. Naše argumenty sú podložené stále sa rozširujúcim výskumom. Avšak sila recenzií do veľkej miery závisí od toho, aké sú. A nejde len o pozitivitu alebo počet hviezdičiek.

Prečo chcieť veľa recenzií

Prieskum spoločnosti Power Reviews ukázal, že 99 % zákazníkov skúma objem recenzií. V ideálnom svete by chceli nájsť aspoň 100 recenzií, pričom 23 % hovorí o počte 500 a viac.

Podľa výskumu s počtom recenzií rastie aj počet konverzií. Tento efekt je prehľadne zhrnutý v grafe agentúry smartinsights:

kvalita a kvantita pri recenziách

Najväčší nárast nastáva pri zvýšení počtu hodnotení z nuly na 10. Interval 10 až 30 hodnotení zdanlivo vytvára ilúziu stropu, konverzie tu stúpajú len minimálne. Po tridsiatke sa však efekt opäť zvyšuje, napríklad zvýšenie z 25 na 50 zvyšuje konverzie o 18 %.

Podľa iných štúdií majú spoločnosti s vyšším počtom recenzií až o 54 % vyšší obrat ako ostatní. Navyše každých päť nových recenzií zdvojnásobuje pravdepodobnosť predaja produktu.

Čím to je?

Veľké množstvo recenzií zvyšuje váš dosah, pretože Google do určitej miery určuje vašu pozíciu vo vyhľadávačoch. Na úrovni lokálnych podnikov tvoria charakteristiky hodnotenia až 15 % výberového procesu.

Veľkú úlohu zohráva psychológia. Väčší počet recenzií dodáva dôveryhodnosť, 4/5 hviezdičiek od tisícok ľudí je lepšie hodnotenie ako 5/5 od niekoľkých desiatok ľudí. Štatisticky by sme hovorili o reprezentatívnej vzorke (recenzie sú koniec koncov prieskumom spoločnosti).

Záleží aj na kvalite, ale nie je to len o počte hviezdičiek

Každá značka chce mať čo najviac pozitívnych recenzií. Avšak, 82 % zákazníkov hľadá práve tie negatívne. Ich čítaním na produktovej stránke strávia päťkrát viac času. 95 % začne pochybovať o dôveryhodnosti, ak nenájde žiadne negatíva. Pre tri štvrtiny kupujúcich poskytujú negatívne recenzie cenné informácie o tom, ako produkt funguje, čo následne ovplyvňuje rozhodnutie o kúpe.

Niet divu, že značky s 20 % negatívnych recenzií majú o 13 % vyšší obrat ako tie s 10 %. Aj zlé recenzie môžu predávať.

Aké ďalšie kvality zohrávajú úlohu pri recenziách?

  • Autenticita. Zákazník musí veriť, že recenzie sú skutočné. Vďaka novej vyhláške budú musieť predajcovia aktívne overovať autentickosť svojich recenzií.
  • Objektivita. Recenzie môžu byť síce zaplatené, ale zákazník ľahko zistí, či je produkt vychvaľovaný umelo.
  • Dĺžka a informatívnosť. Nestačí len krátke super, úžasné a doporučujem. Ľudia hľadajú informácie. Je vysávač tichý? Začne posteľ vŕzgať? Rozpúšťa sa proteín naozaj dobre? 96 % kupujúcich pochybuje o vašej reklame. Až v recenziách si overia, či hovoríte pravdu.

Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram