10. 7. 2023

Gen Z žije v digitálnom svete, veľké množstvo kvalitných recenzií je pre nich samozrejmosťou.

Život na internete je pre nich druhou prirodzenosťou. Takmer neustále nakupujú online, žijú trendami, dajú na kvalitný social proof a záleží im na názoroch influencerov. Ako do toho všetkého zapadajú recenzie? Viac sa dozviete v dnešnom článku.

Generácia Z sa narodila v rokoch 1990 až 2010

Z tohto dôvodu je pomerne mladá, čo však neobmedzuje jej ekonomickú aktivitu:

  • V porovnaní s inými generáciami sú veľmi kritickí. Či už kupujú službu alebo výrobky, záleží im na tom, aby dostali sľúbenú kvalitu. A ak ich možno značka sklamala, neboja sa ozvať alebo rovno prejsť k bojkotu.
  • Radi si priplatia za produkty, ktoré sú v súlade s ich hodnotami. Napríklad 73 % z nich je ochotných zaplatiť až o 10 % viac za udržateľnú alternatívu.
  • Vo všeobecnosti sú však skromnejší. Často vyrastali s rodičmi v čase hospodárskej krízy, čo ich naučilo nakupovať výhodne a neimpulzívne.
  • Online je všetko. 60 % využíva sociálne siete na objavovanie nových produktov, 48 % nakupuje priamo cez ne. 70 % ovplyvňuje pri nákupe ich obľúbený influencer.

Recenzie sú pre generáciu Z neoceniteľné

Overujú si v nich všetko, čo potrebujú vedieť - kvalitu výrobku, hodnotu značky aj ostatných kupujúcich. Viac vám prezradí nasledujúci prieskum:

  • Počet hviezdičiek je dôležitý, ale na texte záleží viac. 63 % generácie Z si pred kúpou nájde všetky informácie, ktoré potrebujú zvážiť.
  • Na objeme recenzií Gen Z záleží najviac zo všetkých predchádzajúcich generácií. Pre 84 % respondentov je to najdôležitejší faktor pri produktoch/značkách, ktoré vnímajú ako nové.
  • Vizuálne prvky sú absolútnou nevyhnutnosťou. Zvyšuje pravdepodobnosť nákupu pre 99 % Gen Z, čo je v online marketingu skutočne pôsobivá štatistika.
  • Falošné recenzie robia generácii Z starosti, rovnako ako príliš dokonalé recenzie. Obe totiž poukazujú na možné pochybné predajné praktiky, čo je u nich ľahký dealbreaker.
  • Kvalitné recenzie znižujú riziko vrátenia produktu až o 75 %.

Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.

Kategórie

Najnovšie články

Sledujte náš Linkedin

Testuj.to

Sledujte náš Facebook

Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram