Život na internete je pre nich druhou prirodzenosťou. Takmer neustále nakupujú online, žijú trendami, dajú na kvalitný social proof a záleží im na názoroch influencerov. Ako do toho všetkého zapadajú recenzie? Viac sa dozviete v dnešnom článku.
Generácia Z sa narodila v rokoch 1990 až 2010
Z tohto dôvodu je pomerne mladá, čo však neobmedzuje jej ekonomickú aktivitu:
- V porovnaní s inými generáciami sú veľmi kritickí. Či už kupujú službu alebo výrobky, záleží im na tom, aby dostali sľúbenú kvalitu. A ak ich možno značka sklamala, neboja sa ozvať alebo rovno prejsť k bojkotu.
- Radi si priplatia za produkty, ktoré sú v súlade s ich hodnotami. Napríklad 73 % z nich je ochotných zaplatiť až o 10 % viac za udržateľnú alternatívu.
- Vo všeobecnosti sú však skromnejší. Často vyrastali s rodičmi v čase hospodárskej krízy, čo ich naučilo nakupovať výhodne a neimpulzívne.
- Online je všetko. 60 % využíva sociálne siete na objavovanie nových produktov, 48 % nakupuje priamo cez ne. 70 % ovplyvňuje pri nákupe ich obľúbený influencer.
Recenzie sú pre generáciu Z neoceniteľné
Overujú si v nich všetko, čo potrebujú vedieť - kvalitu výrobku, hodnotu značky aj ostatných kupujúcich. Viac vám prezradí nasledujúci prieskum:
- Počet hviezdičiek je dôležitý, ale na texte záleží viac. 63 % generácie Z si pred kúpou nájde všetky informácie, ktoré potrebujú zvážiť.
- Na objeme recenzií Gen Z záleží najviac zo všetkých predchádzajúcich generácií. Pre 84 % respondentov je to najdôležitejší faktor pri produktoch/značkách, ktoré vnímajú ako nové.
- Vizuálne prvky sú absolútnou nevyhnutnosťou. Zvyšuje pravdepodobnosť nákupu pre 99 % Gen Z, čo je v online marketingu skutočne pôsobivá štatistika.
- Falošné recenzie robia generácii Z starosti, rovnako ako príliš dokonalé recenzie. Obe totiž poukazujú na možné pochybné predajné praktiky, čo je u nich ľahký dealbreaker.
- Kvalitné recenzie znižujú riziko vrátenia produktu až o 75 %.