Review management je umením, ktoré sa rýchlo stáva nevyhnutným pre úspech v digitálnom prostredí. Ako naň? Kľúčový je prehľad o pozitívnych a negatívnych hodnoteniach, kreativita, schopnosť reagovať a zodpovednosť. V dnešnom článku sa venujeme výhodám, ako aj tipom, ktoré vám to uľahčia.
Recenzie sú silnou zbraňou v online marketingu a je škoda, aby ste sa o ňu pripravili.
Ako značka pravidelne zhromažďujete recenzie z viacerých platforiem. Texty sú krátke, dlhé, pozitívne alebo negatívne. Niektoré vás podporujú, iné navrhujú dôležité zmeny.
Úlohou efektívneho review managementu je sledovať všetky názory, vedieť spracovať ich posolstvo, zaoberať sa ním a vyťažiť z neho maximum. Pozrime sa na tento problém podrobnejšie.
Online recenzie sú priamym komunikačným kanálom so zákazníkmi.
Povedia vám všetko o výrobku, pôsobia ako ostrý bezplatný testing. To z nich robí nepostrádateľný zdroj informácií, ktorý musíte čo najlepšie využiť. Pravidelne ich analyzujte, žiadna by vám nemala uniknúť.
S úspechom firmy sa recenzie rýchlo hromadia. To je, samozrejme, dobré, ale niektorých obchodníkov kvantita privedie k tomu, že zaspia na vavrínoch. Povedia si, že majú dostatok recenzií a prestanú využívať nové.
Prečo je to problém? Pretože pre 68 % zákazníkov sú relevantné a dôveryhodné len recenzie z posledných 3 mesiacov. Starším nedôverujú a neberú ich do úvahy. Preto je dôležité udržiavať svoju "review databázu" aktuálnu.
Či už je pozitívna alebo negatívna. Viac ako polovica zákazníkov očakáva vašu reakciu na ich online recenziu. Bez nej sa cítia nedocenení, ľahko získate auru neosobnej korporácie.
Na druhej strane, ak budete reagovať, rýchlo si vytvoríte dôverné puto s každým kupujúcim.
Dôležitou súčasťou review managementu je riešenie a aktívny prístup ku kritike. Prečo je to dôležité?
Reakcia na recenzie nemusí byť len jednoduché ďakujem.