Veľký počet kvalitných recenzií bude v roku 2023 absolútne rozhodujúci pre brand trust a predaje. Ako prinútiť svojich zákazníkov, aby ich napísali čo najviac? Nová štúdia, ktorej sa zúčastnilo 9 000 kupujúcich, ponúka odpovede.
Uistite sa, že budú o vás! Pomôžu vám v tom výsledky novej štúdie1 z roku 2022, ktorej sa zúčastnilo 9 000 kupujúcich zo všetkých generácií, od Boomerov až po najmladšiu generáciu Z.
Keď produkt zákazníkov nadchne, 92 % sa o ňom okamžite podelí v recenzii. Nanešťastie však tento efekt funguje aj opačne - ak značka sklamala, 76 % ľudí sa okamžite sťažuje.
Veľkosti efektov boli identické naprieč generáciami, takže ide o robustný a dôveryhodný výsledok.
Vizuálny obsah výrazne zvyšuje konverzie a dôveryhodnosť textov2. Ak to s review marketingom myslíte vážne, musíte ho mať pri každej recenzii.
Ak si klient zakúpil produkt už niekoľkokrát, šanca, že zanechá recenziu, sa zvyšuje až o 86 %.
Veľkou motiváciou pre písanie recenzií je pomáhať ostatným. Nie je preto prekvapujúce, že až 89 % kupujúcich s väčšou pravdepodobnosťou napíše recenziu na produkt s malým počtom recenzií, aby uľahčili ostatným nákup.
71 % ľudí tvrdí, že vysoká cena produktu nezvyšuje ich ochotu písať recenzie. Pre obchodníkov je to jasný signál, že samotná prémiová ponuka na review marketing nestačí.
Iba 6 % respondentov napíše hodnotenie produktu v deň nákupu, pričom 63 % čaká až týždeň. Práve v tomto časovom okne je preto potrebné písať akékoľvek podnety. A nebojte sa písať viackrát - zatiaľ čo jeden e-mail prinúti 68 % ľudí napísať recenziu, aby ste získali zvyšok populácie, budete sa musieť pripomenúť ešte dva/tri razy.