7. 6. 2023

Čo motivuje ľudí k písaniu recenzií? Skvelý zážitok, odmeny a pocit komunity

Veľký počet kvalitných recenzií bude v roku 2023 absolútne rozhodujúci pre brand trust a predaje. Ako prinútiť svojich zákazníkov, aby ich napísali čo najviac? Nová štúdia, ktorej sa zúčastnilo 9 000 kupujúcich, ponúka odpovede. 

Viac ako polovica ľudí píše recenzie niekoľkokrát mesačne

Uistite sa, že budú o vás! Pomôžu vám v tom výsledky novej štúdie1 z roku 2022, ktorej sa zúčastnilo 9 000 kupujúcich zo všetkých generácií, od Boomerov až po najmladšiu generáciu Z.

Najviac motivuje skvelý zážitok

Keď produkt zákazníkov nadchne, 92 % sa o ňom okamžite podelí v recenzii. Nanešťastie však tento efekt funguje aj opačne - ak značka sklamala, 76 % ľudí sa okamžite sťažuje.

Veľmi silné boli aj ostatné motivácie

  • 86 % kupujúcich presvedčí napísať recenziu produkt zadarmo.
  • 73 % sa uspokojí zľavou alebo vernostnými bodmi.
  • 67 % chce pomôcť iným kupujúcim lepšie nakúpiť.
  • 65 % dúfa, že pomôže značke zlepšiť výrobok jeho hodnotením.
  • 51 % píše recenzie čisto preto, že chce byť súčasťou komunity testerov.
  • 25 % túži po potvrdení svojich skúseností ostatnými čitateľmi.

Veľkosti efektov boli identické naprieč generáciami, takže ide o robustný a dôveryhodný výsledok.

Bezplatné produkty motivujú zákazníkov k foteniu a natáčaniu videí

Vizuálny obsah výrazne zvyšuje konverzie a dôveryhodnosť textov2. Ak to s review marketingom myslíte vážne, musíte ho mať pri každej recenzii.

  • Približne 70 % ľudí si produkty fotí a natáča sami od seba, aby ukázali ich vysokú kvalitu alebo funkčnosť.
  • Okrem toho je 77 % motivovaných výhodou vernostného programu, najčastejšie produktom zadarmo.

Recenzie najčastejšie píšu opakovaní zákazníci

Ak si klient zakúpil produkt už niekoľkokrát, šanca, že zanechá recenziu, sa zvyšuje až o 86 %.

Písanie recenzií je ovplyvnené aj aktuálnym počtom recenzií

Veľkou motiváciou pre písanie recenzií je pomáhať ostatným. Nie je preto prekvapujúce, že až 89 % kupujúcich s väčšou pravdepodobnosťou napíše recenziu na produkt s malým počtom recenzií, aby uľahčili ostatným nákup.

Vyššia cena výrobku prekvapivo neznamená viac textov

71 % ľudí tvrdí, že vysoká cena produktu nezvyšuje ich ochotu písať recenzie. Pre obchodníkov je to jasný signál, že samotná prémiová ponuka na review marketing nestačí.

Na získanie recenzií máte približne týždeň, konajte rýchlo

Iba 6 % respondentov napíše hodnotenie produktu v deň nákupu, pričom 63 % čaká až týždeň. Práve v tomto časovom okne je preto potrebné písať akékoľvek podnety. A nebojte sa písať viackrát - zatiaľ čo jeden e-mail prinúti 68 % ľudí napísať recenziu, aby ste získali zvyšok populácie, budete sa musieť pripomenúť ešte dva/tri razy.

Referencie

  1. Team, P. (2023, February 7). What Motivates Shoppers to Write Reviews in 2023? PowerReviews.
  1. Team, P. (2022, September 20). The Conversion Impact of User-Generated Content: A Complete Breakdown. PowerReviews.

Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram