1. 12. 2022

Čím viac recenzií nazbierate, tým lepšie sa vám bude dariť alebo ako zvýšiť konverzie o 250 %

Máme k dispozícii množstvo dát z robustných analýz, ktoré odkrývajú odpovede na to, ako môže objem recenzií ovplyvniť konverzie na vašej predajnej stránke. Aby ste ich čo najlepšie pochopili a zároveň sa naučili, ako čo najlepšie využiť ich účinky, vybrali sme pre vás najdôležitejšie informácie. Samozrejme, existujú jasné grafy. Čítajte ďalej!

Kľúčové poznatky:

  • 99,9 % spotrebiteľov číta recenzie. Pre 98 % z nich sú zásadným faktorom pri rozhodovaní o nákupe.
  • Čím viac recenzií značka má, tým viac benefitov získava. Produktová stránka s 1-10 recenziami má o 52,2 % vyššiu pravdepodobnosť konverzie ako stránka bez recenzií.
  • Viac recenzií znamená viac konverzií a predajov bez ohľadu na typ produktu. Najväčší vplyv má však objem recenzií v kategóriách elektroniky, EMCG a luxusného tovaru.

Nedávno bola publikovaná nová analýza (1), ktorá úplne nespochybniteľne dokazuje, že na objeme recenzií záleží. Ako dáta posudzovala 4,5 miliardy návštev na 1,5 milióna online produktových stránok z 1 200 maloobchodných a značkových webov. Stručne povedané, ide o ohromujúcu vzorku, ktorá priniesla robustné a zobecniteľné závery.

Niektoré z nich nie sú až také prekvapujúce - napríklad skutočnosť, že ľudia dôverujú recenziám viac ako kedykoľvek predtým. Iné sú však o niečo zaujímavejšie.

Sila recenzií

Najskôr sa zamyslime nad vplyvom hodnotenia vo všeobecnosti.

V roku 2018 spotrebiteľský prieskum odhalil, akú úlohu zohrávajú recenzie pri nakupovaní. V tom čase 97 % respondentov uviedlo, že pozorne sledujú recenzie, a pre 89 % nakupujúcich bolo čítanie recenzií pevnou súčasťou nákupnej cesty. (2)

Už vtedy to boli pôsobivé čísla. V posledných rokoch však prešli ďalším masívnym rastom, vďaka ktorému sa drvivá väčšina (99,9 %) dnešných spotrebiteľov už bez recenzií nezaobíde. A je to logické. Vo svete, kde už človek nevie, čomu má veriť, sú recenzie autentickým a objektívnym zdrojom informácií, ktoré kupujúcim umožňujú nakupovať inteligentne a bez obáv.

Dôvera spotrebiteľov v recenzie je dokonca taká vysoká, že 86 % nakupujúcich online nenakúpi, kým si ich neprečíta aspoň niekoľko. Tak silná je potreba social proofu!

Z dát je ľahko vidieť, ako efektívne recenzie podnecujú spotrebiteľov k nákupu.

Analýza (3) z roku 2021 zistila, že akákoľvek interakcia nakupujúceho s recenziami a hodnoteniami produktov priamo zvyšuje konverzie až o 120,3 %.

V nasledujúcom grafe si môžete všimnúť, že recenzie dokonca prekonávajú cenu výrobku, pokiaľ ide o ich dôležitosť pri nakupovaní, a to o celé 3 % (4).

Ak sú recenzie také dôležité, platí tiež pravidlo, že čím viac, tým lepšie?

Odpoveď prináša nasledujúca analýza.

Aby autori mohli presne posúdiť vplyv počtu recenzií na všetky fázy nákupného procesu, vypočítali konverzný pomer návštevníkov stránky produktu s najväčším počtom recenzií (vypočítaný ako všetky interakcie s danou stránkou počas 24 hodín). Výhodou tohto prístupu zameraného na kupujúceho je možnosť priamo sledovať vplyv recenzií na pravdepodobnosť konverzie.

Dáta odhalili neuveriteľný efekt:

Keď kupujúci vidí stránku produktu s 1 alebo viac recenziami, konverzia sa zvyšuje o 52,2 %.
Zákazníci, ktorí navštevujú stránky produktov s 11 až 30 recenziami, majú viac ako 2-násobne vyššiu mieru konverzie.
Keď produkty dosiahnu svätý grál 101 alebo viac recenzií, konverzie sa zvýšia o 250 %.

Záver je jasný: čím viac recenzií máte, tým lepšie predávate.

Mezi počtem recenzí, kterým je zákazník vystaven na stránce produktu a nárůstem konverzního poměru, existuje přímý lineární vztah.

Záver analýzy má zmysel aj z teoretického hľadiska. Profesor marketingu z University of South Carolina Dr. Sungsik Park nedávno povedal v rozhovore (5) pre Wall Street Journal: „Všetko je to o veľkosti vzorky. Čím viac recenzií, tým je pravdepodobnejšie, že komentáre budú odrážať skutočnú kvalitu produktu.“

Okrem toho vplyv objemu recenzií presahuje rámec jednotlivých produktov

Takmer šesť z desiatich zákazníkov tvrdí, že si radi kúpia produkt bez recenzie, ak vedia, že ostatné produkty tej istej značky majú vysoký počet kvalitných recenzií. Toto je jednoduchý príklad psychologického halo efektu, ktorý vytvárajú recenzie. Viac o tom nabudúce.

Referencie

  1. Team, P. (2022, March 9). The Impact of Review Volume on Conversion: Is More Really Better? PowerReviews. https://www.powerreviews.com/blog/review-volume-conversion-impact/
  2. Team, P. (2022, November 12). Survey: The Ever-Growing Power of Reviews. PowerReviews. https://www.powerreviews.com/insights/power-of-reviews-survey-2021/
  3. Team, P. (2022, September 20). The Conversion Impact of User-Generated Content: A Complete Breakdown. PowerReviews. https://www.powerreviews.com/insights/2021-ugc-conversion-impact-analysis/
  4. Team, P. (2022, November 12). Survey: The Ever-Growing Power of Reviews. PowerReviews. https://www.powerreviews.com/insights/power-of-reviews-survey-2021/
  5. Ward, L. (2021, May 21). How Initial Consumer Reviews Can Affect Future Ones. WSJ. https://www.wsj.com/articles/how-initial-consumer-reviews-can-affect-future-ones-11621605611

Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.

Kategórie

Najnovšie články

Sledujte náš Linkedin

Testuj.to

Sledujte náš Facebook

Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram