31. 5. 2023

BrandUp! alebo budovanie zákazníckej dôvery

Akú úlohu hrajú pri vnímaní značky recenzie? Čomu ľudia najviac dôverujú? Aké legislatívne obmedzenia sú spojené s dôveryhodnosťou značky? Aké sú súčasné zahraničné trendy? To sú otázky, na ktoré sme našim klientom odpovedali 25. apríla v priestoroch Visionary v Holešoviciach, kde sme zorganizovali našu prvú konferenciu v spolupráci s PR agentúrou Konektor a výskumnou agentúrou NMS Market Research.

Medzi rečníkmi zaujímavé mená

Prezentácií sa ujali zaujímavé osobnosti, ktoré prišli s naozaj hodnotnými informáciami:

  • Kamil Kunc, Client Service Director NMS: Čomu ľudia najviac dôverujú. Prezentácia predstavila rozsiahly výskum, ktorý pozostával zo 4 experimentov. V prvom výskume sa respondent rozhodoval medzi dvoma produktami s rovnakými parametrami, a zároveň rozdielnym počtom pozitívnych a negatívnych recenzií a odlišnou cenou. V druhom experimente sa zisťovalo aká dôležitá je dĺžka recenzie naprieč rôznymi kategóriami produktov. Tretí experiment bol zameraný na to, do akej miery zákazník dôveruje textu ak ho napísal expert v odbore, iný zákazník, vedenie spoločnosti vyrábajúci výrobok alebo osoba, ktorá výrobok propaguje (napríklad influencer). V poslednom experimente sa skúmalo, aký je ideálny počet pozitívnych a negatívnych recenzií v súvislosti s počtom predaných kusov produktu. Výsledky výskumu sú veľmi zaujímavé:
    • Pri produkte s 5 hviezdičkami môžete nastaviť cenu produktu o 5 % vyššiu ako pri produkte so 4 hviezdičkami.
    • Počet pozitívnych hodnotení má vplyv na rozhodovanie, ak ich je 100 alebo viac. Na druhej strane, viac ako 10 negatívnych recenzií znižuje pravdepodobnosť kúpy výrobku.
    • Dlhé recenzie zvyšovali pravdepodobnosť nákupu v prípade hotových jedál a krátke recenzie v prípade televízorov. V prípade šampónu nemala dĺžka recenzie žiadny vplyv.
    • Ak je text o výrobku podpísaný odborníkom, jeho dôveryhodnosť sa zvyšuje o 20 %. Naopak, zníži sa, ak by bol text podpísaný influencerom.
    • Dôveryhodnosť značky posilňuje 4 - 5 hviezdičiek, viac ako 100 pozitívnych recenzií a viac ako 1 000 predaných kusov. Ak je negatívnych recenzií maximálne 5, majú dokonca pozitívny vplyv na dôveryhodnosť značky.
  • Tomáš Braverman, CEO Heureka Group: Zahraničné trendy. Okrem zaujímavostí spomedzi stovky najväčších svetových e-commerce hráčov bola reč aj o trendoch, ktoré v dnešnej dobe najväčšie e-shopy a marketplaces už využívajú, a ktoré budú kľúčové aj pre váš e-shop:
    • Umelá inteligencia je trendy. Dá sa využiť napríklad pri komunikácii so zákazníkmi.
    • E-shop bez optimalizácie pre smartfóny si už len ťažko vedia zákazníci predstaviť.
    • Zákazníci čím ďalej tým viac využívajú tzv. "social shopping". Využite marketplaces na sociálnych siťach, ponúknite zľavy pri kúpe väčšieho množstva produktu naraz a nechajte zákazníka zbierať body.
    • Stále viac úspešných e-commerce hráčov využíva "same day" doručenie. Zákazníci jednoducho chcú svoju objednávku hneď.
  • Eva Čejková, Founder & CEO Testuj.to: Brand trust, role recenzií. Kto iný by rečnil o recenziách ak nie odborníci na recenzie. Ako získať zákazníka? Autenticita, Proaktivita, Zákaznícka podpora a v neposlednom rade Recenzie. A prečo sú recenzie dôležité?
    • Štyrikrát vyššie CTR reklamy pri použití recenzií v marketingu.
    • 72 % spotrebiteľov považuje obrázky zdieľané zákazníkmi za dôveryhodnejšie ako obrázky z fotobánk.
    • 40 % spotrebiteľov očakáva recenzie, ktoré nie sú staršie ako jeden mesiac.
    • Ak spustíte kampaň na nový produkt bez recenzií, cielite na 10 % trhu. Ak získate recenzie pred uvedením na trh, zacielite na 90 % trhu. V Testuj.to vieme nazbierať recenzie ešte pred uvedením produktu na trh.
    • Bežne potrebujete predať 10 000 produktov, aby ste získali 100 recenzií, vďaka Testuj.to vám stačí na získanie 100 recenzií iba 50 produktov.
  • Petra Dolejšová, advokátka na volné noze : Legislatívne obmedzenia. Zábavným a zaujímavým spôsobom sme sa dozvedeli napríklad čo všetko sa považuje za nekalú súťaž. Ak sa napríklad považujete za najväčší autobazár v ČR, a jediné v čom ste najväčší je rozloha vašich priestorov, ktorá s predajom áut nesúvisí, máte problém. Ak však propagujete energetický nápoj a tvrdíte, že vám dáva krídla, nemusíte sa báť, pretože je každému jasné, že význam je len prenesený. Ďalej sme zistili, že ak chcete využiť na propagáciu svojich príspevkov influencera alebo microinfluencerov, nezabúdajte na hashtag #spolupraca, aby bolo každému jasné, že ide o platenú reklamu. Môže sa totižto opäť jednať o zavádzanie zákazníkov.
  • Kateřina Janoušková, Stada Pharma CZ: Reputačný marketing, voľba stratégie, prístupy a best practices. Jeden z našich najväčších klientov, s ktorým už prebehlo 34 kampaní, v rámci ktorých sa vygenerovalo viac ako 4 000 unikátnych recenzií, nám prezradil best practices využitia recenzií od Testuj.to:
    • Klient generuje recenzie tam, kde potrebuje. Vďaka Testuj.to sa produkty testujú v krajine, ktorú si klient vyberie.
    • User Generated Content využíva celosvetovo. Vďaka testovaniam získava texty, fotografie a videá od reálnych spotrebiteľov, ktoré ďalej využíva v marketingovej komunikácii. Vďaka súhlasu testera je možné konkrétnu recenziu využiť v akejkoľvek zemi.
    • Recenzie využíva na banneroch, sociálnych sieťach či tlačených materiáloch.
    • Vďaka dotazníkom, ktoré sú súčasťou testovania môže klient získať cenné dáta od spotrebiteľov.

Nechýbala ani žhavá diskusia

Záver konferencie patril panelovej diskusii, ktorá sa venovala témam earned media, sociálne siete a influenceri, liveshopping, AI hrozby a príležitosti pre dôveryhodnosť značiek. Súčasťou diskusie boli Martin Beháň, CEO, Rohlik.cz; Jan Doležel, Group Marketing Director, elem6 a Eva Staníková, Marketing Director CZ/SK, Oriflame.

Ak chcete nasať atmosféru, ktorá na konferencií vládla, môžete si prezrieť fotografie z akcie.


Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram