Keď zákazník číta vaše recenzie, hľadá veľmi konkrétne veci, aby sa mohol rozhodnúť o kúpe. Vašou úlohou je tieto prvky sprístupniť tak, aby ste mu čo najviac uľahčili rozhodovanie. Na čom presne záleží? A ako to vyzerá v praxi? Inšpirujte sa dnešným článkom, ktorý na tieto otázky odpovedá na základe údajov z prieskumu medzi viac ako 11 000 nakupujúcimi.
Absolútnej väčšine ľudí nestačia len hviezdičky alebo počet recenzií
Pri navrhovaní stránok produktov sa zvyčajne venuje najviac priestoru fotografiám, popisu, cene a CTA. Na recenzie nezostane veľa priestoru, preto sa zvyčajne redukujú len na hviezdičky a počet hodnotiacich textov.
Nový prieskum, ktorého sa zúčastnilo 11 000 zákazníkov, však jasne ukazuje, že táto prax pre zákazníkov nefunguje dobre:
- 46 % ľudí si vždy pozrie celý text recenzie, 42 % si ho pozrie aspoň niekedy. Spolu je to neuveriteľných 88 %.
- Generácia Z (63 %) a mileniáli (52 %) sa prekliknú na celý text recenzie s najväčšou pravdepodobnosťou. Najnižšiu mieru prekliknutia majú ľudia z generácie Boomerov (39 %), ale ani to nie je zanedbateľné číslo.
- Iba 1 % všetkých respondentov je spokojných len s hviezdičkovým hodnotením a počtom recenzií.
- Až polovica zákazníkov si nekúpi nový produkt, ktorý má na webovej stránke iba hviezdičky.
Plné znenie recenzií najčastejšie čítajú ľudia, ktorí u vás míňajú najviac
Ak sú vaši zákazníci zvyknutí míňať na nákupy 1 800 eur a viac, tak zároveň čítajú kompletné znenie recenzií až o 40 % častejšie ako ostatní. Takže zrejme nie je pravda, že čím viac si zákazníci môžu dovoliť, tým sú pri nákupe menej opatrní. Práve naopak, chcú sa uistiť, že naozaj dostanú to, za čo platia.
V texte recenzií si ľudia všímajú dĺžku aj gramatiku, dôležité sú fotografie a videá
Ak máte na stránke spolu s hviezdičkami aj podrobné texty, bude vás zaujímať, čo presne v nich ľudia hľadajú. Aj na túto otázku poskytol prieskum neoceniteľné odpovede:
- Ľudia čítajú recenzie naozaj pozorne, najmä ak sa chystajú veľa minúť. 84 % z nich tvrdí, že v prvom rade hľadajú, čo sa kupujúcim na výrobku nepáčilo, aby potom mohli posúdiť, či sa s tým dokážu zmieriť.
- Zákazníci se v textu ujišťují, že produkt dělá, co má a že ho ostatní používají stejně jako oni. Z toho odhadují, jak dlouho vydrží, a vyhodnocují poměr ceny a výkonu.
- Zákazníci sa v texte ubezpečujú, že výrobok robí to, čo má, a že ho ostatní používajú rovnako ako oni. Na základe toho odhadujú, ako dlho vydrží, a hodnotia pomer ceny a kvality.
- 94 % ľudí aktívne vyhľadáva vizuálny obsah v recenziách, 57 % sa zameriava najmä na organický obsah. Fotografie v recenziách zvyšujú konverzie až o 91 %.
- Ak kupujúci nenájdu žiadne fotografie, 12 % si výrobok nekúpi. Tento trend je zreteľný vo všetkých kategóriách výrobkov, najmä v oblasti odevov, bytových dekorácií, spotrebnej elektroniky a u kozmetiky a zdravotnej starostlivosti.
- Väčšina kupujúcich filtruje svoje recenzie podľa rôznych kritérií (len najhoršie, najčastejšie, najstaršie atď.) a skutočnosť, že to môžu urobiť, zvyšuje konverzie o viac ako 200 %. Ľudia skrátka ocenia každý krok, ktorý im uľahči nájsť to, čo hľadajú.
- Najčastejšie filtrovaným kritériom sú jednohviezdičkové hodnotenia. Tie sú pre väčšinu zákazníkov najinformatívnejšie.
- 84 % kupujúcich vníma pozitívne, ak recenzia pochádza od overeného klienta.
Referencie
1. Team, P. (2022d, March 10). Beyond the Basics: Key Information Shoppers Look for in Product Reviews. PowerReviews.