Generácie baby boomers na Slovensku nie je málo a pre mnohé značky sú cennou cieľovou skupinou. Väčšina z nich je už na dôchodku, majú dospelé deti a dostatok peňazí na nákup, niekedy aj drahších výrobkov. Ako však vnímajú online recenzie? Dôverujú im? A sú pre nich vôbec dôležité? Viac sa dozviete v dnešnom článku.
Kdo to jsou baby boomers?
Ako baby boomers sa najčastejšie označuje generácia narodená v rokoch 1946 až 1964, teda v období po druhej svetovej vojne. Dnes majú približne 60 rokov a sú väčšinou na dôchodku. Na trhu sa preto často správajú jedinečným spôsobom:
- Radšej nakupujú v kamenných obchodoch.
- Zakladajú si na dôvere.
- Uprednostňujú pomer ceny a kvality.
- Chcú mať aktívny a živý vzťah so značkami a zamestnancami.
- Majú veľmi vysoké nároky na zákaznícku podporu a oceňujú najmä profesionalitu predajcov a ich schopnosť dobre poradiť.
Jak kupní rozhodování boomers ovlivňují recenze?
Každá review kampaň musí mať jasnú cieľovú skupinu. Na baby boomers sa budete pravdepodobne zameriavať ako značka v oblasti farmaceutických výrobkov, módy, domácich dekorácií alebo dokonca väčšej elektroniky (televízie). Na čo by ste sa mali zamerať, aby ste skutočne hovorili ich jazykom? Zistite viac vďaka nasledujúcemu prieskumu:
- Recenzie ich zaujímajú. 70 % špeciálne vyhľadáva len stránky, ktoré ich ponúkajú, takmer 40 % ich skúma aj pri nákupe v kamennom obchode. 77 % potrebuje vidieť videá a fotografie. A ak prípadne produkt žiadne hodnotenia nemá, až ¾ z nich si ho nekúpia.
- Hľadajú viac ako len hviezdičky. Pre 54 % nestačí na kúpu produktu len vizuálna recenzia. 34 % vždy klikne na celý text, aby zistilo, čo viedlo človeka k hodnoteniu. Väčšina dôveruje svojej vekovej skupine alebo názoru odborníka.
- Skúmajú množstvo a aktuálnosť textov. 44 % skôr nekúpi produkt s menej ako 100 recenziami, 61 % si dáva väčší pozor na nové a neznáme produkty. 34 % znervóznie, ak sú hodnotenia staršie ako rok.
- Najviac sa poučia z negatívnych recenzií. 53 % zámerne vyhľadáva jednohviezdičkové recenzie, 40 % nedôveruje bezchybnému hodnoteniu.
- Boja sa podvodu. 81 % sa obáva falošných recenzií, 61 % si myslí, že počet falošných recenzií sa zvyšuje.
- Aj táto veková skupina píše recenzie! 55 % niekoľkokrát mesačne, 21 % aspoň raz za mesiac. 13 % pridáva jednu približne každé 3 mesiace.