Gen X sú často finančne najsilnejšou skupinou populácie a neboja sa utrácať. U značiek uprednostňujú sociálny kontakt, absolútnu dôveryhodnosť a bezchybnú kvalitu. To isté platí aj pre online recenzie, majú však iné požiadavky ako o niečo starší baby boomers. Viac sa dozviete v dnešnom článku.
Kto sú Gen X?
Gen X je generácia narodená v rokoch 1965 až 1980. Dnes majú približne 55 rokov, často sú na vrchole svojej pracovnej kariéry, majú najviac sociálnych kontaktov a rodinu s dospelými deťmi. Finančne sú na tom v porovnaní s ostatnou populáciou v priemere veľmi dobre, čo z nich robí neoceniteľnú nákupnú silu pre značky, ktoré sa podľa prieskumov trhu správajú jedinečným spôsobom:
- Pri značkách im záleží na pocite bezpečia a profesionality. Nehľadajú zhodu v hodnotách, nevnímajú brandový aktivizmus.
- Záleží im na komunite a osobnom kontakte. Uprednostňujú možnosti personalizácie produktov, vnímajú predajné tvrdenia zdôrazňujúce jedinečnosť.
- Ak si vyberú nejakú značku, zostanú s ňou, kým ich nesklame.
- Neboja sa utrácať. Často nakupujú najviac a neboja sa vysokých cien.
Gen X a review marketing: na čo sa zamerať
Rovnako ako iné vekové skupiny sa aj Gen X o recenzie zaujímajú. Drvivá väčšina z nich ich cielene vyhľadáva a uprednostňuje stránky, ktoré ich majú dostatok. Podrobnosti vám vysvetlia dáta z nasledujúceho prehľadu:
- Na textoch im záleží viac ako baby boomerom. 45 % kupujúcim z generácie X samotné hviezdičky nestačia.
- V porovnaní s ostatnými generáciami im veľmi záleží na počte recenzií. Túžba po sociálnom kontakte prirodzene vedie k citlivosti na kvalitný social proof. Množstvo recenzií skúma 60 % Gen X a pre 68 % je to rozhodujúci bod pri ich rozhodovaní o kúpe.
- Aktívne skúmajú aj aktuálnosť recenzií. 38 % príslušníkov generácie X znervóznie, ak má produkt recenzie staršie ako 3 mesiace, 62 % prejde ku konkurencii, ak sú texty bez zmeny dlhšie ako rok.
- Vizuálny obsah vyhľadávajú častejšie ako baby boomers. 83 % chce vidieť video alebo fotografiu, kvalitný UGC im pomáha vytvárať pocit komunity.
- 59 % ľudí z generácie X píše recenzie niekoľkokrát mesačne. Väčšinu motivuje pozitívna alebo negatívna skúsenosť, pomôže aj získanie produktu zadarmo.
- Drvivá väčšina sa obáva falošných textov a požaduje, aby sa značky aktívne zapojili do boja proti nim.
- Negatívne recenzie sú ťahúňom. Až 59 % kupujúcich vyhľadáva príspevky s 1 hviezdičkou. Absolútne dokonalé recenzie ich znervózňujú, za ideálne sa považuje rozpätie 4 až 4,9 bodu.