30. 6. 2023

Ako nakupuje Gen X? Na kvalitu recenzií sú prísnejší ako baby boomers

Gen X sú často finančne najsilnejšou skupinou populácie a neboja sa utrácať. U značiek uprednostňujú sociálny kontakt, absolútnu dôveryhodnosť a bezchybnú kvalitu. To isté platí aj pre online recenzie, majú však iné požiadavky ako o niečo starší baby boomers. Viac sa dozviete v dnešnom článku.

Kto sú Gen X?

Gen X je generácia narodená v rokoch 1965 až 1980. Dnes majú približne 55 rokov, často sú na vrchole svojej pracovnej kariéry, majú najviac sociálnych kontaktov a rodinu s dospelými deťmi. Finančne sú na tom v porovnaní s ostatnou populáciou v priemere veľmi dobre, čo z nich robí neoceniteľnú nákupnú silu pre značky, ktoré sa podľa prieskumov trhu správajú jedinečným spôsobom:

  • Pri značkách im záleží na pocite bezpečia a profesionality. Nehľadajú zhodu v hodnotách, nevnímajú brandový aktivizmus.
  • Záleží im na komunite a osobnom kontakte. Uprednostňujú možnosti personalizácie produktov, vnímajú predajné tvrdenia zdôrazňujúce jedinečnosť.
  • Ak si vyberú nejakú značku, zostanú s ňou, kým ich nesklame.
  • Neboja sa utrácať. Často nakupujú najviac a neboja sa vysokých cien.

Gen X a review marketing: na čo sa zamerať

Rovnako ako iné vekové skupiny sa aj Gen X o recenzie zaujímajú. Drvivá väčšina z nich ich cielene vyhľadáva a uprednostňuje stránky, ktoré ich majú dostatok. Podrobnosti vám vysvetlia dáta z nasledujúceho prehľadu:

  • Na textoch im záleží viac ako baby boomerom. 45 % kupujúcim z generácie X samotné hviezdičky nestačia.
  • V porovnaní s ostatnými generáciami im veľmi záleží na počte recenzií. Túžba po sociálnom kontakte prirodzene vedie k citlivosti na kvalitný social proof. Množstvo recenzií skúma 60 % Gen X a pre 68 % je to rozhodujúci bod pri ich rozhodovaní o kúpe.
  • Aktívne skúmajú aj aktuálnosť recenzií. 38 % príslušníkov generácie X znervóznie, ak má produkt recenzie staršie ako 3 mesiace, 62 % prejde ku konkurencii, ak sú texty bez zmeny dlhšie ako rok.
  • Vizuálny obsah vyhľadávajú častejšie ako baby boomers. 83 % chce vidieť video alebo fotografiu, kvalitný UGC im pomáha vytvárať pocit komunity.
  • 59 % ľudí z generácie X píše recenzie niekoľkokrát mesačne. Väčšinu motivuje pozitívna alebo negatívna skúsenosť, pomôže aj získanie produktu zadarmo.
  • Drvivá väčšina sa obáva falošných textov a požaduje, aby sa značky aktívne zapojili do boja proti nim.
  • Negatívne recenzie sú ťahúňom. Až 59 % kupujúcich vyhľadáva príspevky s 1 hviezdičkou. Absolútne dokonalé recenzie ich znervózňujú, za ideálne sa považuje rozpätie 4 až 4,9 bodu.

Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram