19. 1. 2022

Ako budovať a udržať brand trust vašej značky: 4 tipy z praxe

Dôveryhodná značka má stálu klientelu, profituje z opakovaných nákupov a dokáže odolať konkurencii aj kríze. Akým spôsobom budovať brand trust? A ako si ho dlhodobo udržať? Inšpirujte sa tipmi z našej každodennej praxe.

Bez brand trustu si v dnešnom svete ani neškrtnete.

Keď elitný tím SEALS, najlepšia organizácia na svete, vyberá nových členov, často uprednostňuje dôveryhodnosť pred výkonom. Prečo je to tak? Pretože ak vám ľudia nedôverujú, máte smolu, aj keď nasľubujete modré z neba.

Aj zákazník musí veriť, že ho značka uspokojí spôsobom, ktorý sľúbila. Odvďačí sa im vernosťou, opakovanými nákupmi, recenziami a odporúčaniami svojej rodine alebo priateľom.

Brand trust je základom úspechu každej spoločnosti, najmä v rizikových odvetviach (zdravotníctvo, bezpečnostné systémy atď.). V Testuj.to s ním pracujeme každý deň. Počas nášho pôsobenia sme prišli na niekoľko praktických spôsobov, ktoré pomáhajú budovať a udržiavať dôveru v značku.

Dnes vás s nimi zoznámime.

1) Buďte autentický

Autenticita brandu je základným prvkom dôveryhodnosti. Nevyťahuje dokonalý slogan ani výhody. Ľuďom najviac záleží na tom, kto ste.

  • Vierohodnosť brandu podporí kvalitný storytelling. Kupujúci chcú poznať zakladateľov firmy, ich príbeh, vhľad do každodenného fungovania biznisu.
  • Využite sociálne siete. Zdieľajte instagramové stories zo zákulisia, tweetujte vtipné príhody, vytvárajte ankety a reagujte na svetové dianie.
  • Definujte si svoj unikátny brand narrative. Zjednoťte štýl firemnej komunikácie a dodržujte ho.
  • Buďte transparentní. Odkiaľ získavate suroviny? Ako to vyzerá vo vašej továrni? Ako vyzerá bežný pracovný deň?

2) Rozvíjajte kvalitnú zákaznícku podporu

Pre drvivú väčšinu zákazníkov je zákaznícka podpora synonymom atraktivity a dôveryhodnosti značky. Schopnosti spoločnosti si overíte až vtedy, keď riešite nejaký problém. Je tento proces efektívny alebo čakám hodiny na telefóne? Uspokojivý zážitok zvyšuje počet pozitívnych hodnotení o 77 %.

  • Základom kvalitnej zákazníckej podpory je komunikácia, ochota a transparentnosť. Schopnosť vyriešiť akýkoľvek problém je samozrejmosťou.
  • Naučte zamestnancov reprezentovať značku svojím správaním, obzvlášť v oblasti služieb.
  • Podporujte firemného ducha prostredníctvom teambuildingových podujatí. Najlepší tím je ten, ktorý žije značkou.
  • Zjednodušte proces podpory pomocou chatbotov.
  • Reagujte na negatívnu spätnú väzbu!
  • Odmeňujte lojálnych zákazníkov zľavami a inými výhodami.

3) Zákazníci vyžadujú firemný pro-aktivizmus

Rasizmus, globálne otepľovanie, záujem o životné prostredie. 81 % spotrebiteľov chce, aby spoločnosti prijali opatrenia, 71 % navždy stratí dôveru, ak značka uprednostní svoj zisk, viac ako polovica je ochotná aktívne bojkotovať značku.

  • V súčasnosti už nepredávate len produkt alebo životný štýl. Gen Z si kupuje aj svetový názor.
  • Definujte jasné firemné hodnoty. Uistite sa, že sú na vašej webovej stránke ľahko dohľadateľné.
  • Buďte proaktívni. Na problémy len nereagujte, upozornite na ne ako prví.
  • Uspokojte potreby svojich zákazníkov udržateľným spôsobom (recyklovateľné materiály atď.).

4) Vytvorte kvalitný social proof, napríklad prostredníctvom online recenzií

Ľudia strácajú dôveru v inštitúcie. Stále však dôverujú svojmu okoliu. Až 92 % ľudí sa spolieha na osobné odporúčania, najmä od svojich blízkych. 87 % nakupujúcich aktívne vyhľadáva online recenzie, pre 93 % z nich sú rozhodujúcim faktorom pri nákupe.  

Veľké množstvo pozitívnych recenzií je najlepšou poistkou dôveryhodnosti značky. Bohužiaľ, získať kvalitné webové recenzie nie je jednoduché. Často sú príliš krátke, chybné, off-topic alebo vyslovene falošné.

Našťastie na to nie ste sami. Kvalitné a objektívne recenzie od Testuj.to pozitívne ovplyvnia ústne šírenie informácií o vašej značke a hodnotenia na komunitných stránkach. Budujú dlhodobý vzťah, komunitu aj dôveru.

Zistite, ako môže Testuj.to pomôcť vašej značke ešte dnes.


Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram