Dôveryhodná značka má stálu klientelu, profituje z opakovaných nákupov a dokáže odolať konkurencii aj kríze. Akým spôsobom budovať brand trust? A ako si ho dlhodobo udržať? Inšpirujte sa tipmi z našej každodennej praxe.
Keď elitný tím SEALS, najlepšia organizácia na svete, vyberá nových členov, často uprednostňuje dôveryhodnosť pred výkonom. Prečo je to tak? Pretože ak vám ľudia nedôverujú, máte smolu, aj keď nasľubujete modré z neba.
Aj zákazník musí veriť, že ho značka uspokojí spôsobom, ktorý sľúbila. Odvďačí sa im vernosťou, opakovanými nákupmi, recenziami a odporúčaniami svojej rodine alebo priateľom.
Brand trust je základom úspechu každej spoločnosti, najmä v rizikových odvetviach (zdravotníctvo, bezpečnostné systémy atď.). V Testuj.to s ním pracujeme každý deň. Počas nášho pôsobenia sme prišli na niekoľko praktických spôsobov, ktoré pomáhajú budovať a udržiavať dôveru v značku.
Dnes vás s nimi zoznámime.
Autenticita brandu je základným prvkom dôveryhodnosti. Nevyťahuje dokonalý slogan ani výhody. Ľuďom najviac záleží na tom, kto ste.
Pre drvivú väčšinu zákazníkov je zákaznícka podpora synonymom atraktivity a dôveryhodnosti značky. Schopnosti spoločnosti si overíte až vtedy, keď riešite nejaký problém. Je tento proces efektívny alebo čakám hodiny na telefóne? Uspokojivý zážitok zvyšuje počet pozitívnych hodnotení o 77 %.
Rasizmus, globálne otepľovanie, záujem o životné prostredie. 81 % spotrebiteľov chce, aby spoločnosti prijali opatrenia, 71 % navždy stratí dôveru, ak značka uprednostní svoj zisk, viac ako polovica je ochotná aktívne bojkotovať značku.
Ľudia strácajú dôveru v inštitúcie. Stále však dôverujú svojmu okoliu. Až 92 % ľudí sa spolieha na osobné odporúčania, najmä od svojich blízkych. 87 % nakupujúcich aktívne vyhľadáva online recenzie, pre 93 % z nich sú rozhodujúcim faktorom pri nákupe.
Veľké množstvo pozitívnych recenzií je najlepšou poistkou dôveryhodnosti značky. Bohužiaľ, získať kvalitné webové recenzie nie je jednoduché. Často sú príliš krátke, chybné, off-topic alebo vyslovene falošné.
Našťastie na to nie ste sami. Kvalitné a objektívne recenzie od Testuj.to pozitívne ovplyvnia ústne šírenie informácií o vašej značke a hodnotenia na komunitných stránkach. Budujú dlhodobý vzťah, komunitu aj dôveru.