Recenzie predávajú, pretože hovoria jazykom zákazníka a presne informujú o tom, čo ľudí zaujíma. Vytvoríte tak nepriestrelný social proof, ktorý spoľahlivo uvedie na trh aj úplne nový produkt. Naučte sa využívať ich potenciál naplno, a to vo všetkých fázach launchingu.
A presne takto vnímajú recenzie vaši zákazníci. Recenzie produktov na internete k nim hovoria ako dobrý priateľ, na ktorého sa môžu spoľahnúť. Nie je teda divu, že recenziám dôveruje takmer 75 % ľudí a pre väčšinu z nich sú najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní o kúpe.
Áno, a prekvapivo dobre. Podľa prieskumu 72 % zákazníkov vníma produkt s pozitívnymi recenziami ako dôveryhodný, aj keď s ním nemajú osobné skúsenosti. Vo vekovej skupine 18 až 34 rokov je to až 91 %.
Recenzie totižto vytvárajú nepriestrelný social proof. Predstavte si to ako nálepku: áno, táto vec jednoducho funguje. Ak o výrobku nájdete dostatok kvalitných recenzií, ktoré ho chvália v každom ohľade, nie je dôvod o ňom pochybovať.
Tým, že sa netvária ako marketingová kampaň, nevzbudzujú v zákazníkoch dojem manipulácie. Sú to jednoducho príbehy obyčajných ľudí, ktorí produkt naozaj poznajú, a je na čitateľovi, aby sa rozhodol, ako s týmto posolstvom naloží. Preto ľudia dôverujú recenziám až dvanásťkrát viac ako bežnému marketingovému obsahu.
Prípadová štúdia spoločnosti Blenders Eyewear je toho dokonalým príkladom. V momente, keď do svojich reklám na Facebooku pridala hviezdičkové hodnotenia, miera preklikov sa zdvojnásobila. CPA sa znížilo o 38 %, zatiaľ čo ROAS sa zvýšilo o 68 %.
Všetky marketingové agentúry tvrdia, že hovoria jazykom zákazníka, ale v skutočnosti sa o to nanajvýš pokúšajú. Skutočným jazykom kupujúcich hovoria samotní zákazníci. A práve preto je obsah recenzií tak cenný. Opisujú produkt spôsobom, ktorý zaujíma bežných ľudí, slovami, ktoré sa na nič nehrajú a idú priamo k veci.
A to nielen kvôli pozitívnym prínosom pre SEO. Množstvo pozitívnych recenzií tiež vytvára pocit trendu, najmä ak ich šikovne použijete ako súčasť svojich reklám, napríklad na sociálnych sieťach.
Recenzie nie sú určené len pre zákazníkov, ale aj pre vás. Najmä vo fázach pre-testingu sú cenným zdrojom údajov o tom, ako sa výrobok používa, ako funguje a kde je priestor na zlepšenie.