2. 11. 2022

8 situácií, kedy viete vaše recenzie využiť naplno

Recenzie predávajú, pretože hovoria jazykom zákazníka a presne informujú o tom, čo ľudí zaujíma. Vytvoríte tak nepriestrelný social proof, ktorý spoľahlivo uvedie na trh aj úplne nový produkt. Naučte sa využívať ich potenciál naplno, a to vo všetkých fázach launchingu.

Najlepšie predáva rada od kamaráta

A presne takto vnímajú recenzie vaši zákazníci. Recenzie produktov na internete k nim hovoria ako dobrý priateľ, na ktorého sa môžu spoľahnúť. Nie je teda divu, že recenziám dôveruje takmer 75 % ľudí a pre väčšinu z nich sú najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní o kúpe.

Recenzie fungujú aj v prípade úplne nových produktov

Áno, a prekvapivo dobre. Podľa prieskumu 72 % zákazníkov vníma produkt s pozitívnymi recenziami ako dôveryhodný, aj keď s ním nemajú osobné skúsenosti. Vo vekovej skupine 18 až 34 rokov je to až 91 %.

Recenzie totižto vytvárajú nepriestrelný social proof. Predstavte si to ako nálepku: áno, táto vec jednoducho funguje. Ak o výrobku nájdete dostatok kvalitných recenzií, ktoré ho chvália v každom ohľade, nie je dôvod o ňom pochybovať.

Recenzie sú priateľským, organickým štýlom propagácie

Tým, že sa netvária ako marketingová kampaň, nevzbudzujú v zákazníkoch dojem manipulácie. Sú to jednoducho príbehy obyčajných ľudí, ktorí produkt naozaj poznajú, a je na čitateľovi, aby sa rozhodol, ako s týmto posolstvom naloží. Preto ľudia dôverujú recenziám až dvanásťkrát viac ako bežnému marketingovému obsahu.

Recenzie ako súčasť reklamy výrazne zvyšujú efektivitu

Prípadová štúdia spoločnosti Blenders Eyewear je toho dokonalým príkladom. V momente, keď do svojich reklám na Facebooku pridala hviezdičkové hodnotenia, miera preklikov sa zdvojnásobila. CPA sa znížilo o 38 %, zatiaľ čo ROAS sa zvýšilo o 68 %.

S recenziami už nie je potrebné hľadať tone of voice

Všetky marketingové agentúry tvrdia, že hovoria jazykom zákazníka, ale v skutočnosti sa o to nanajvýš pokúšajú. Skutočným jazykom kupujúcich hovoria samotní zákazníci. A práve preto je obsah recenzií tak cenný. Opisujú produkt spôsobom, ktorý zaujíma bežných ľudí, slovami, ktoré sa na nič nehrajú a idú priamo k veci.

Recenzie ľahko zviditeľnia aj neznámy produkt

A to nielen kvôli pozitívnym prínosom pre SEO. Množstvo pozitívnych recenzií tiež vytvára pocit trendu, najmä ak ich šikovne použijete ako súčasť svojich reklám, napríklad na sociálnych sieťach.

Recenzie pomôžu odhaliť všetky nedostatky

Recenzie nie sú určené len pre zákazníkov, ale aj pre vás. Najmä vo fázach pre-testingu sú cenným zdrojom údajov o tom, ako sa výrobok používa, ako funguje a kde je priestor na zlepšenie.

Vďaka všetkým spomínaným benefitom vás recenzie podporia v každej fáze propagácie produktu.

  • Vďaka spätnej väzbe môžete svoj nový produkt stopercentne vyladiť a vstúpiť na trh s maximálnou istotou.
  • V počiatočnej fáze propagácie, keď vás ešte nikto nepozná, recenzie rýchlo vytvárajú pocit trendu a potrebný social proof, vďaka ktorému sa ľahko vyrovnáte aj zabehnutým hráčom.
  • Pri propagácii nemusíte strácať čas a peniaze vymýšľaním tone of voice. Komunikáciu nechávate na samotných zákazníkoch. Povedia si presne to, čo potrebujú vedieť, a použijú slová, ktorým skutočne rozumejú.
  • Keď zákazník váha pri kúpe, rozhodujú opäť recenzie. Stačí 5 pozitívnych recenzií, aby sa šanca na predaj produktu takmer strojnásobila.
  • Postupným zhromažďovaním recenzií produkt rýchlo prerastie v dôveryhodnú značku, a to aj u ľudí, ktorí o vás nikdy predtým nepočuli.

Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.
Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram