Ako poznáte obľúbený produkt? Má hromadu recenzií. Číta ich väčšina zákazníkov, pri mnohých rozhodujú, či nakúpia, alebo nie. Prečo sú online recenzie tak dôležité? 5 hlavných dôvodov sa dozviete v dnešnom článku.
Ako značka ste nikdy nemali väčšiu konkurenciu. Vďaka internetu už žiadny biznis nie je limitovaný svojou polohou a každý súťaží o zákazníkov z celého sveta. Kupujúci sa teší z bohatej ponuky a je ťažšie a ťažšie presvedčiť, že práve tá vaša je tá najlepšia.
Našťastie poznáme riešenie. Sú nimi kvalitné online recenzie od skutočných ľudí so skutočným posolstvom. Možno už o nich viete. Dnes vám ich predstavíme ako chrbticu úspechu značky i biznisu.
Čítanie online recenzií je pre mnohých dôležitou súčasťou nákupného procesu. Napokon máte to tak aj vy. Pri kúpe auta skúmate názor mechanika, s výberom počítača pomáha kamarát z IT. Potrebujeme sa uistiť, že i ostatní majú s produktom pozitívne skúsenosti a že naozaj funguje tak, ako má. Slová z reklám bohužiaľ nestačia. Markeťákom neverí 96 % populácie.
Online recenzie ovplyvňujú nákupné rozhodnutie až 90 % kupujúcich. Ak ich viditeľne zakomponujete do obsahu svojich stránok, zvyšujú predaje až o 62 %. Social proof proste funguje. Získajte ho ešte dnes.
Čím vyššie vo vyhľadávaní internetového prehliadača vaša stránka vyskočí, tým skôr získate nových návštevníkov a potenciálne konverzie. Top trojka dostane 75 % všetkých preklikov. Chcete byť medzi nimi? Potom musíte mať veľa recenzií.
To, ako prehliadače typu Google určujú poradie odkazov, je komplikované, avšak množstvo a kvalita recenzií v ňom hrajú podstatnú úlohu. Na úrovni lokálnych firiem tvoria až 15 % výberovej metódy. Zároveň platí, že čím viac hodnotiacich ohlasov máte, tým skôr sa umiestnite na horných priečkach. Podľa niektorých prieskumov stačí k signifikantnému posunu už 10 nových ohlasov.
Vďaka záverom Edelman Trust Barometer vieme, že dôvera je pre zákazníkov dôležitejšia než kedykoľvek predtým. Perfektný produkt je samozrejmosťou. V kurze sú dôveryhodné autentické brandy vyjadrujúce pevné etické hodnoty.
Pozitívne recenzie ukazujú, že vašej ponuke verí početná obec kupujúcich. Pre nových zákazníkov je to jasný signál, že sú na dobrom mieste. Podľa prieskumu 72 % z nich verí značke s pozitívnymi recenziami, i keď s ňou ešte nemajú žiadnu osobnú skúsenosť. Na vybudovanie pocitu dôvery si potrebujú prečítať aspoň desať kladných ohlasov.
TIP: Čo je to brand trust a ako ovplyvňuje úspech vašej značky, riešime v ďalšom článku.
Recenzie sú prakticky polotovar reklamy, ktorý stačí len ohriať a servírovať. Môžete ich zapojiť do e-mailov, bannerov aj na sociálnych sieťach – predstavivosti sa medze nekladú. Online ohlasy sú zároveň digitálnou verziou zažitého marketingového konceptu word of mouth, ktorý má v odbore vplyvné postavenie. Zákazníci najviac veria sebe navzájom, 84 % z nich považuje online recenzie za rovnako dôveryhodné ako osobné odporúčanie.
Získať nového zákazníka je päťkrát drahšie ako udržať toho súčasného. Dlhodobí klienti naviac v priemere utrácajú až o 67 % viac. Vďaka tomu ich nákupy tvoria 80 % firemného príjmu.
Online recenzie, ohlasy a reviews produktov na sociálnych sieťach rýchlo vytvárajú pocit komunity. Veľmi efektívne je podporovať zákazníkov v používaní firemných hashtagov. Užívatelia sa okamžite spoja, vymieňajú si skúsenosti, tešia sa zo spoločných zážitkov.
Tento jav umožňuje vznik úplne novej predajnej stratégie s názvom kmeňový marketing. Niet divu, že autentické recenzie stoja v jeho strede.