4. 4. 2023

3 dôvody, prečo počas krízy neznižovať marketingový rozpočet

Odpisovanie marketingu počas krízy je po vypnutí firemného kávovaru druhým najzávažnejším firemným prehreškom. Krátkodobo to môže fungovať, ale z dlhodobého hľadiska je to veľká chyba, ktorá sa značke vypomstí. V dnešnom článku sa dozviete prečo.

Odpísaním marketingu prídete o všetku viditeľnosť

Ľudia denne vidia až 10 000 reklám1. Ľudia denne vidia až 10 000 reklám1. Zviditeľniť v tomto šume svoju značku nie je jednoduché a bez ohľadu na to, či peniaze smerujú do kreatívy, SEO alebo influencerov, rozhodne to nie sú malé sumy. Čo sa však stane, ak finančný riaditeľ zavrie kohútik?

Dôsledky zastavenia reklám nedávno skúmal inštitút austrálskej univerzity marketingu2. A nie sú to pekné čísla:

  • Aj keď spoločnosť krátkodobo ušetrí na nákladoch, z dlhodobého hľadiska jej výnosy klesnú až o 25 %.
  • V prípade malých firiem, ktoré už zaznamenali pokles zisku, sa tento účinok prejaví rýchlejšie ako v prípade väčších firiem..
  • Ak sa po roku vrátite k pôvodnému marketingovému rozpočtu, vaše príjmy začnú rásť len pomaly, ak ste predtým boli vo fáze expanzie. Na druhej strane, ak ste dosiahli stabilitu, je pravdepodobnejšie, že vaše príjmy budú naďalej klesať.

V ďalšom prehľade o brandingu sa ďalej uvádza, že narušením marketingovej stratégie strácate v očiach kupujúcich konzistenciu, ktorá inak zvyšuje príjmy spoločnosti až o 33 %3.

Bez marketingu trpí brand trust, brand image aj zákaznícka lojalita

Generál, ktorý uteká z boja, stráca všetok rešpekt a dôveru. Tak je to aj so značkami v čase krízy. Ak sa stiahnete z marketingového priestoru, ľudia na vás úplne zabudnú a naučia sa viac dôverovať konkurencii, ktorá na rozdiel od vás zostane.

Obmedzením reklám sa pripravíte o jedinečnú príležitosť urobiť zo svojej značky maják nádeje, ktorý obstojí bez ohľadu na všetko. A ak sa ľudia uistia, že vám môžu dôverovať, sú ochotní zaplatiť aj o polovicu vyššiu cenu4. Je to čistý prejav lojality, za ktorý sa oplatí doslova bojovať.

Počas krízy sa najlepšie predáva pomoc a prosociálne chovanie

Drvivá väčšina ľudí verí, že ich rozhodnutia môžu zmeniť svet k lepšiemu, a 88 % dúfa, že vaša značka im v tom pomôže5. Firemná etika a hodnoty navyše ovplyvňujú nákupné rozhodnutia viac ako polovici kupujúcich6 a ak firma v tomto smere pokulháva, až 61 % zákazníkov radšej zmení značku alebo si kúpi neznačkovú alternatívu7.

Krízy tieto ľudské potreby len umocňujú a pre vašu značku je to jedinečná príležitosť začať pomáhať. Bez marketingu však nebudete schopní komunikovať svoje prosociálne aktivity, najmä ak ich obmedzíte natoľko, že stratíte akýkoľvek dosah.

Snažte sa preto hlavne na sociálnych sieťach, ktoré majú podľa štúdií najväčší vplyv na brand image a zákaznícku lojalitu8.

Znížte si cenu reklám pomocou recenzií

Ako už viete z iného článku, používať recenzie v reklamách je nový trend, ktorý rýchlo získava na popularite. V kríze vám môžu online recenzie pomôcť najmä z týchto dôvodov:

  • Obsah recenzií je jedinečným zdrojom inšpirácie. Či už ich použijete doslova ako titulné bannery, alebo sa len inšpirujete tým, čo hovoria, vždy odoberiete veľkú časť kreatívnej práce copywriterov, a tým znížite svoje náklady.
  • Ľudia dôverujú recenziám viac ako bežnému marketingu, sú ako rada od priateľa. Investície do nich sú preto často výhodnejšie ako tradičný prístup k reklame.
  • Dobre umiestnené recenzie môžu zvýšiť konverzie o desiatky percent.

Zistite, čo viac môžete pomocou recenzií dosiahnuť.

Reference

  1. 35+ Amazing Advertising Statistics [2022] – Zippia. (2022, December 3). https://www.zippia.com /advice/advertising-statistics/
  2. What happens when brands stop advertising? (2021, August 10). Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science. https://www.marketingscience.info/ when-brands-stop-advertising/
  3. Mohsin, M. (2022, May 16). 10 Branding Statistics You Need to Know in 2022 [Infographic]. https://www.oberlo.com/blog/branding-statistics
  4. Mohsin, M. (2022, May 16). 10 Branding Statistics You Need to Know in 2022 [Infographic]. https://www.oberlo.com/ blog/branding-statistics
  5. Townsend, S. (2018, November 21). 88% Of Consumers Want You To Help Them Make A Difference. Forbes. https://www.forbes.com/sites/solitairetownsend/2018/11/21/ consumers-want-you-to-help-them-make-a-difference/?sh=29ff59736954
  6. Kelly, C. (2021, March 25). Study: Brand activism sways buying behavior, brand impression for 58% of consumers. Marketing Dive. https://www.marketingdive.com/news/study-brand-activism-sways- buying-behavior-brand-impression-for-58-of-co/597290/
  7. Future Consumer Index: Five consumer types you need to understand. (n.d.). ey.com. Retrieved December 17, 2022, from https://www.ey.com/en_gl/consumer-products-retail/five-types-of- consumer-that-you-need-to-understand
  8. Budiman, S. (2021). The Effect of Social Media on Brand Image and Brand Loyalty in Generation Y. Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(3), 1339–1347. https://doi.org/10.13106 /jafeb.2021.vol8.no3.1339

Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.

Kategórie

Najnovšie články

Sledujte náš Linkedin

Testuj.to

Sledujte náš Facebook

Testuj.to je nový marketingový nástroj, ktorý má za cieľ pomáhať značkám testovať produkty a generovať recenzie do celej Európy spoločne s ďalším autentickým obsahom od testerov. Vytvárame tak reklamu k nezaplateniu, na ktorú zákazníci počujú.
Nebojte, zasielame e-mail zhruba 1x týždenne a nezasielame žiadny spam.
© Copyright 2022 - Testuj.to - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram